Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Färgstark skrev:finns bilar utan bakruta ja, men blir det mindre trafiksäkert bara för man ser ut genom bakrutan?
Ja, självklart. Ju mindre du ser runt bilen desto mindre trafiksäkert. Sen är det inte så illa att man måste ha det.. Men självklart blir det mindre trafiksäkert om man ser mindre.
av Färgstark
joel80 skrev:
Färgstark skrev:finns bilar utan bakruta ja, men blir det mindre trafiksäkert bara för man ser ut genom bakrutan?
Ja, självklart. Ju mindre du ser runt bilen desto mindre trafiksäkert. Sen är det inte så illa att man måste ha det.. Men självklart blir det mindre trafiksäkert om man ser mindre.
har bilen ingen ruta bak, behöver du inte skrapa eller hålla den ren efter som det ingen finns. finns det ruta måste du skrapa o hålla den ren, böter på det (även om dat kanske inte är vanligt att dom tar för det)
Användarvisningsbild
av MartinS
Färgstark skrev:finns det ruta måste du skrapa o hålla den ren, böter på det (även om dat kanske inte är vanligt att dom tar för det)

Den lagtexten skulle jag vilja se.... ?:-/
av Färgstark
MartinS skrev:
Färgstark skrev:finns det ruta måste du skrapa o hålla den ren, böter på det (även om dat kanske inte är vanligt att dom tar för det)

Vårdslöshet i trafik
Användarvisningsbild
av Perra83
Färgstark skrev:
MartinS skrev:

Vårdslöshet i trafik
Har du råkat ut för det själv?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Tysta sommardäck V90

Har fram till nu kört en V90 T6 -2021 med 245[…]

Hi Volvo fan :-) I`m new hear so its my first thr[…]