NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CaptainVader
Satt och kika lite på biltema för skoj skull, då såg jag kupéfiltret som ligger på 129 kronor. Jag gjorde precis en basservice på bilen och då nämnde dem att detta nu inte "ingår", utan att man får välja till det. Eftersom jag har kört mycket mindre det senaste året än vad jag brukar göra så valde jag att inte byta det och tänkte ta det nästa gång det blir service. Jag undrar då om det verkligen är så simpelt att byta det själv som på denna videon jag länkar nedanför. Om det är så simpelt så byter jag ju det själv bara! :D

Senast redigerad av 1 CaptainVader, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag brukar ta bort gaspedalen (3 muttrar) för det är trångt nog utan den. Dessutom är din bil utrustad med kolfilter (multifilter) från början, biltemas är vanlig dammfilter.
av CaptainVader
TommyP86 skrev:Jag brukar ta bort gaspedalen (3 muttrar) för det är trångt nog utan den. Dessutom är din bil utrustad med kolfilter (multifilter) från början, biltemas är vanlig dammfilter.
Okej, förstår. Biltemas var bara ett exempel då det var det jag kika på. Men det är alltså så simpelt att byta?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hade med satsat på ett kolfilter, finns säkert massor med sajter i EU som säljer dessa till bra pris. Har själv inte gjort byte men läst som ovanstående att det ska vara ett jobb för en med barnhänder. Så bort med gaspedalen som i denna film

CaptainVader skrev:
TommyP86 skrev:Jag brukar ta bort gaspedalen (3 muttrar) för det är trångt nog utan den. Dessutom är din bil utrustad med kolfilter (multifilter) från början, biltemas är vanlig dammfilter.
Okej, förstår. Biltemas var bara ett exempel då det var det jag kika på. Men det är alltså så simpelt att byta?
Ja
Användarvisningsbild
av TommyP86
Köp bosch, mahle, knecht, valeo, mann. De billigare brukar ha en annan typ av ram som inte låter sej böjas, utan viker sej eller går av istället. Det går att få in ett billigt på en s40, men det är onödigt att krångla när det kostar typ 20kr mer för ett riktigt.
av CaptainVader
Okej, då kommer jag att byta det själv utan tvekan! :D Det blir även såklart ett kolfilter av bra kvalite, biltemas var som sagt bara ett exempel. Biltema är inget jag skulle gå på oavsett vilken del det är till bilen när det kommer till reservdelar! :D

Ja, dagens elsystem är svåra att fö[…]

Âr det någon som nått fram i mot[…]

Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]