Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonasbengtson
Hej.

Har varit på Volvo i Malmö för att få lite hjälp att indentifiera vilka kablar som är dom som man behöver för att koppla extraljus med orginal knapp.

Dom sa att dom inte hade någon sprängskiss så därför ställer jag frågan här på forumet istället.

Behöver ju bara veta vilka som är kablarna som avser styrningen av av och på av ljuset.

mvh Jonas
av jonasbengtson
Kan man inte koppla in sig på dom kablar som finns ute i motorrummet eller är jag helt fel på det.

Ska väl finnas en koppling under luftburken som man kan använda.

Måste fråga så att man gör det så enkelt som möjligt
Användarvisningsbild
av yoshy
Inte om du vill använda originalknappen då är det stifta i CEM som gäller (samt programmering på Volvo).

På den äldre karossen finns det väl ett kontaktstycke vid luftburken(?) som man ska använda sig av, detta finns dock inte på modellerna -08 och framåt.
av jonasbengtson
Då är det bara att ge sig på att plocka ner inredningen på högersidan så att man kommer åt att koppla in en kabel.

Kan bli intressant detta.

Har inte plockat ut inredningen innan så man får väl gå varligt fram.

Nån som har tips om vad som komma skall.
Användarvisningsbild
av yoshy
Det är inte så svårt, följer du manualen jag länkade ovan så är själva rivningen och ihopsättningen inga större problem. Däremot steg 47 är väl där man brukar fastna men med lite tålamod så brukar det lösa sig också.

Enklast är nog att dra kabeln i "baljan" under vindrutan där batteriet sitter. Finns en genomföring så du kommer in precis bakom CEM där. Och du slipper ta lös kåpan under bilen och ligga på backen och kräla :)

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]