Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag vet att det finns trådar om det här redan, men tänkte gå mer rakt på sak.
Kan jag rakt av byta ut spak och konsoll i min V70 -11 till den här?

https://www.bildelsbasen.se/?index=defa ... d=30935926

Om jag inte har missuppfattat allt helt galet har spaken å.m. -13 belysta växellägen och vit LED-belysning i knoppen? Betyder det att konsollen i länken har rätt kretskort och kablage, och går att montera i min V70 utan större mankemang?
Planen är att på sikt byta knoppen till en Polestar-knopp, men det är inte högprioriterat. Först vill jag ha den nyare konsollen med damask och belysning i knoppen.
Varför inte bara köpa en komplett växelväljare från en MY13? Då är det rätt knopp, rätt kretskort och rätt allting. Plug and play. Jag har nämligen bytt samma sak på min S80 till ett spakställ från en MY13 S60 och det fungerade rakt av.

Kan nämna lite i förbifarten sådär att jag har ett spakställ till en MY13 liggandes men belysningen i knoppen fungerade inte och damasken har en reva. Sladden till belysningen går dock genom damasken så byter man den ena så måste man byta båda så, tur i oturen eller något. Ska lägga upp det i säljesforumet, bara ett litet FYI.

Jag fick information om att intervall oljebytet p&[…]

Styrservo V70 2010

Det finns en tryckgivare på servon som g&ari[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har […]

Ser att du har en 2021, och då har du bara &[…]