Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På måndag får jag gsm modulen och hoppas att den funkar som jag tänkt.
Isf blir det ett billigare alternativ till Therminal modulen.

Iaf. Några frågor till er som har eller haft denna

Inställningar för Max tid, så finns både Max tid för pre-heat och sen Max tid för 1-phase?
Vad menas med respektive ?

Jag vill skulle vilja ställa in att den kör Max i 20 minuter sen stängs den av tex.
Blir inte 20 min lite för kort gångtid för värmaren... ökar inte risken att den sotar igen då? Har för mig att det är bra att den får gå fulltid ibland för att bränna ur ordentligt...
daSea skrev:Blir inte 20 min lite för kort gångtid för värmaren... ökar inte risken att den sotar igen då? Har för mig att det är bra att den får gå fulltid ibland för att bränna ur ordentligt...
20 minuter borde räcka gott för att värmaren själv skall bli genomvarm. Jag kör ganska sällan värmaren i min V70 T5 -02 längre tid än så och har aldrig haft några problem med den (peppar, peppar).
Murdoc12 skrev:På måndag får jag gsm modulen och hoppas att den funkar som jag tänkt.
Isf blir det ett billigare alternativ till Therminal modulen.

Iaf. Några frågor till er som har eller haft denna

Inställningar för Max tid, så finns både Max tid för pre-heat och sen Max tid för 1-phase?
Vad menas med respektive ?

Jag vill skulle vilja ställa in att den kör Max i 20 minuter sen stängs den av tex.
Hur har det gått? Har du kopplat ihop delarna?
Hej. fick den modulen och installerade den som jag trodde var rätt.
Jag använda en "stepdown" till 4v för att försörja gsm modulen, men sen fungerade det inte. Behöver ytterliggare en "Step up" från 4v till 12v så att signalen till Autopluginen ska fungera.

Mycket förluster med två omvandlare (billiga och ej särklild effektiva) och att gsm modulen ej går o konfa så att endast visa SMS aktiverar gjorde att jag har övergett modulen. Känner också att risken finns att den drar för mycket ström i onödan.

Så jag har beställd en annan som (efter dialog med Autoplugin support) kommer att fungera bättre.
http://www.ebay.co.uk/itm/172054939347? ... EBIDX%3AIT

Denna drar under 30mA och använder relä och kopplas till relä kretsen på RCP.

Återkommer
Kentb skrev:Jag har löst min fjärrstart med GSM start på detta sätt.
Köpt en http://autopluginstore.com/en/volvo/v2/ ... n_rcp.html och
sen en sådan http://www.ontechgsm.com/se/produkter/ontech-gsm-9025/ .
Har sen kopplat in "Autopluginen" som fast installation enligt instruktionerna som följer med. sen har jag kopplat denna till Ondicos 9025 och sen
GSMstartar jag värmaren med ett SMS.
Funkar kanon.
har du en guide? :-) billigt før gsm sendare?
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38

Hissa, starta, vrid, lossa returen till behå[…]

Stiften kommer åt genom att plocka bort pl[…]

Stort tack för hjälpen här på[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]