Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Fick användning av den "manuella" farthållaren igår då radarn totalt sattes igen av snöslask på E4:an på väg mot Stockholm.
Väldigt bra att det inte är som på äldre modeller med radarfarthållare att den helt blir satt ur spel, utan att man ändå kan få igång den fast utan adaptiva funktionen.
Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
Perra83 skrev:SMART! Rätt dåligt på de äldre att man blir utan farthållare när fronten är full i snö.
Så fungerar min XC60, det är j-vligt störigt när man bara kommer tre mil åt gången innan man måste sopa bort snöslask i grillen. Förvisso händer det inte så ofta, men när det händer och man har en femtiomils resa framför sig är det riktigt sunkigt.
av Schmoyoho
MartinS: kan du inte också aktivera konstantfarthållare genom att hålla in knappen? Alltså redan innan du aktiverar adaptiv farthållare. finns på My14 vet jag iaf.
Användarvisningsbild
av MartinS
Schmoyoho skrev:MartinS: kan du inte också aktivera konstantfarthållare genom att hålla in knappen? Alltså redan innan du aktiverar adaptiv farthållare. finns på My14 vet jag iaf.
Nops, finns bara en farthållare på min gamle XC60, och den är adaptiv, och den kan man inte aktivera när det är snömodd framför radarn.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag måste också fixa det där i veckan.. var förbi igår men min PST var sjuk. :(

Ska också höra lite om adaptiva helljuset som jag inte tycker funkar bra.. Det "går igång" en gång och följer men sen är det som att det "hänger sig" och bara funktionen på och av fungerar.. Och den är lite seg.. stänger av för sent (speciellt på motorväg med lång sikt) så bilar man möter hinner rätt ofta blinka med helljusen för att man ska släcka.
Även bilar framför som ligger en bit fram vill den ibland inte släcka för innan den kommit "för nära". Vet inte om det varit då det varit frostigt på rutan eller nått. (det blir lättare/snabbare frost där uppe på rutan framför kameror/sensorer verkar det som.)
Användarvisningsbild
av Perra83
Men det är värmeslingor för sensorerna i rutan.

Tycker inte heller att det adaptiva helljuset fungerar så bra så man kan ha det på. Jag vill inte blända folk med flit.
av Jonnybcool
Det där med att man kan blända bakifrån upplever jag också med min V70.
Användarvisningsbild
av MartinS
Är det slingor för alla kamerorna i rutorna nu? På min gamla xc60 är det bara slingor framför vga kameran.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 32

Här kan du köpa ny kontakt, egentligen b[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]