- tor 06 apr 2006, 09:30
#37014
En T5 från -05 har ett vrid på 350Nm och en 2.5T har ett vrid på 320Nm
Men 2.5T får sitt maxvrid vid 1500 varv medans T5 får sitt först vid 2100.
Orginal så är säkert en T5:a roligare. Men chippar du en 2.5T så får över 400Nm i vrid och då hinner nog inte T5:an med mera.
Och en 2.5T har nog alltid ett lägre bottenvrid en en T5:a vilket betyder att den börjar dra tidigare.
Men chippar du en T5 så får du ut mera vird än en 2.5T (om man ska tro BSR).
Jag tror också att du lättare kommer till högre värden i en T5:a än i en 2.5T
Men i slutändan så är det din egen körstil och hur du tänkt använda bilen som spelar roll.
Men 2.5T får sitt maxvrid vid 1500 varv medans T5 får sitt först vid 2100.
Orginal så är säkert en T5:a roligare. Men chippar du en 2.5T så får över 400Nm i vrid och då hinner nog inte T5:an med mera.
Och en 2.5T har nog alltid ett lägre bottenvrid en en T5:a vilket betyder att den börjar dra tidigare.
Men chippar du en T5 så får du ut mera vird än en 2.5T (om man ska tro BSR).
Jag tror också att du lättare kommer till högre värden i en T5:a än i en 2.5T
Men i slutändan så är det din egen körstil och hur du tänkt använda bilen som spelar roll.
V70N T5 MY05
S60 T5 MY02 *Såld* http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=5163
Motor utan turbo suger. :)
S60 T5 MY02 *Såld* http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=5163
Motor utan turbo suger. :)