Lucif3r skrev:
Föeslår att du vänder dig själv uppochned istället(ligg under bilen), det är nog smidigare :mrgreen:
Ja men så som det ser ut ute nu så är det ingen höjdare precis
SubMarine skrev:DayDreamer skrev:Det ser ut att sitta lite bökigt där under, kanske är lättare att vända upp och ner på motorn istället :lol:
Bara att dra i kryckan ner i diket och lägga hela bilen på taket :) :)
Synd bara att det blir en massa skador på bilen... Det är att otroligt att det blir så skitigt på insidan tycker ju att undertrycket borde göra så att inte smutsen fastnar på spjället.
Har faktiskt tänkt att plocka ner insuget med gasspjället till sommaren och rengöra vevhusventilationen i förebyggande syfte vet inte om det är någon speciell intervall på vevhusventen?
Kan också tala om att bilen verkar ha blivit bränslesnålare efter bytet av stiften. Enligt färddatorn hamnade medelförbrukningen på 8,4 L/100km med en medelhastighet på 55km/h och totalt färdsträcka på 68km vet inte om det anses som snålt på en sådan här bil men jag tycker iaf det med tanke på vad den drack innan kom nästan aldrig under 9,0 även om vägen var fin 80väg så nu känns det bättre, kunde inte ana att byte av stift skulle gör sådan här stor skillnad. Då är bara frågan undrar om motorlampan kommer att tända sig igen och klaga på sonderna.
Ska även tala om att jag har fått medelande från skruvat och dom har skickat en ny sond till mig idag, förhoppningsvis kommer den på torsdag. Skruvat har att ett mysko system, Fick ett mejl från dom i torsdags som sa att reklamationen är godkänd och får sen ett till mejl med adress vart jag ska skicka sonden och längst ner står det på mejlet, Medelande från skruvat. Ditt order är klart och packetet på väg jaha tänkte jag. Läste att dom ville ha den gamla sonden innan dom skickar en ny till mig så jag väntade till igår eftermiddag fick ingen sond så då ringde jag till dom och frågade hur dom skulle ha det. Dom svarade mig att det är olika hur dom gör jaja tänkte jag det är väl samma tillvägagångsätt på om dom svarar på mejlen eller ej :roll: Så dom la upp en order på en ny sond igår som blev skickad idag nu är det bara att vänta :)