Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andreaskillander
KenZoo skrev:På min D3 gick det ej få in 6:an , det blev vajjerjustering för mindre än 400:-
400 kr låter ju som en deal man kan acceptera :D Ska kika in hos Volvo imorgon så får vi se vad kalaset slutar på. Återkommer...
av andreaskillander
Så var bilden fixad! Inlämnad på verkstad och konstaterat fel är brusten fjäder i kopplingen. Blev byte av koppling, byte av lamell och tryckplatta. Kostnad 0 kr då Volvo hade gått ut med förlängd garanti på detta. Sjysst av dom och bra för mig :D Tack för alla svar! /Andreas
av S80_140HK
Skönt att det löste sig ;-// :-)-)

Tänkte passa på att nämna att jag var ansvarig för en fordonspark med 15st V60 2012 för något år sedan. Flertalet råkade ut för brusten fjäder i kopplingen, en av dom råkade ut för brusten fjäder och växellådsras.

Hur länge gäller den förlängda garantin? :)
av Periodare
S80_140HK skrev:Skönt att det löste sig ;-// :-)-)

Tänkte passa på att nämna att jag var ansvarig för en fordonspark med 15st V60 2012 för något år sedan. Flertalet råkade ut för brusten fjäder i kopplingen, en av dom råkade ut för brusten fjäder och växellådsras.

Hur länge gäller den förlängda garantin? :)
Vilken motor handlade det om?
Även nyfiken på vilken motor som sitter i TS bil?
av Power650
Tänkte eventuellt byta min v50 mot v60, då är ju frågan vilka årsmodeller som är berörda. Inte roligt att behöva byta koppling pga fabrikationsfel.

Det verkar som om V60 Cross Country är vä[…]

Insåg precis att jag har ett körtillst&[…]

Tyärr har du nog mer än ett fel. har du […]

Vilken packbox ?

Det är samma.