Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jaha, då damp Dawes devisen från Bakaxeldelar ner i lådan i dag, så även lite värmeskydd från LMR.

Blir till att justera upp laddet till 0,7 bar sedan till våren när man kan testköra. Bör väl landa på runt 180hk då tycker jag.

Dawes devicen på plats med armerad slang och rostfria klämmor.
Bild

Gamla värmeskyddet, passar inte in sådär jättebra färgmässigt.
Bild

Nya värmeskyddet som smälter in lite bättre.
Bild
Senast redigerad av 1 White, redigerad totalt 0 gånger.
Det fina i kråksången här är att det INTE är en pysventil. :wink: Denna fungerar som en strypning i stället och innehåller en fjäderbelastad kula som vid inställt laddtryck
fjädrar undan och ger tryck till wastegateklockan som då öppnar. Detta ger ett mycket stabilare ladd än en pysventil och ökad effekt i mellanregistret på motorn. :)

Angående värmeskyddet kommer jag utföra lite tester till våren. Skall fästa sonden på en ute-termometer innanför skyddet och jämföra de båda. :-)-)
Vad bra :) då har du förhoppningsvis 180hk i motorn sen :D Det nya värme skyddet ser bättre ut än det gamla men det ser inte ut som att det ska klara att stoppa så mycket värme direkt, du får mäta till våren som du skrev :)
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 291

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]