Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
Jag köpte till webasto fjärr för 2000 kr. Han som gjorde installationen fick åka till Volvo för nån mjukvaruuppdatering för att det skulle funka. På Volvo kostar det 6.000 kr.

På den webastofjärr jag hade kunde jag ställa in hur lång tid värmaren skulle gå, om den enbart skulle slå på ventilation i kupeen, värmare eller båda. Plus att man kunde läsa ut status på värmaren.

Begriper inte vadför Volvo inte har dessa funktioner som kostar mycket mindre än en voc app.

Fjärren funkar upp mot 200 m beroende på omgivningen.
av mikebike
Jag hade Volvos (Webasto) fjärr till min gamla bil, men det var rätt ofta räckvidden inte räckte. När jag satt och frös på ett pass i skogen t.ex.
200 meter är vid fri sikt, det räcker att parkera på andra sidan huset/kvarteret så är bilen utom räckhåll. Jag köpte ett GSM-modem som jag aldrig installerade....

Med VOC kan jag starta värmaren eller ställa in timern när jag är på jobbet och så är bilen varm när jag kommit hem (15 min cykling).
av agb007
Jag ser VOC som lika viktig som däck.
Värme är lyxen, säkerhetsbitarna grädde på moset.
av Droopy
Alla är vi olika, jag föredrar en manuell knapptryckning, jag avskyr ochså alt vad bliss, varna för vingel, varna för nära kanten och allt vad det nu fins att varna för heter, och skulle heller aldrig beställa en ny bil med safetypaketet el vad fasiken det nu heter. Men nu vet jag att det fins alternativ till VOC, tack.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!