Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jompazx
Tjänare har en 945. som jag tänker trimma lite. jag undrar helt enkel hur mycket kan man trimma bilen utan att byta vev vevstake eller kolvar eller motor. tänker chippa och byta wastegate mm. så hur mycket laddtryck och hur många hästar/vridmoment tål motorn orginal. om det redan finns en tråd om detta länka den så jag hittar rätt jag hittade nämnligen igen. mvh jonathan
Användarvisningsbild
av Nexus
Är det en turbo eller en sugmotor.? lite mera tydlig info skadar ju aldrig....
Användarvisningsbild
av White
Ladda mer än 0,9bar är tämligen meningslöst med originalturbon då den bara blåser varmluft. Ladd på 0,9 bar, bränslechip, A-kam, 2,5" sportkat, 2,5 fullflödessystem
öppnad luftburk med sportluftfilter/öppet filter modell större än dom futtiga som följer med satserna så hamnar du på 210hk+

Vet inte vad maxgränsen ligger på med original stakar och kolvar då jag aldrig testat.
av jompazx
Ja det är en med volvo 945 ltt och jag har fått den infå jag behöver. (: tackså mycket för det snabba svaren. mvh jonathan
Värme i kupén laddhybrid

Värmaren är trasig, tur att jag har Sele[…]

AC problem V70 2016 D3

Hej, Jag har typ inget spel se bild Ett "[…]

Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]