Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har ett problem att ratten rycker till ganska kraftigt då och då på motorväg trots att jag ligger i mitten av körbanan. Det verkar hända vid skymning eller mörker, oftast (kanske alltid) vid fuktigt väder. Det hände i morse igen och det är ganska obehagligt för det är ett rejält ryck som verkar vilja skicka bilen in i vänstra filen alternativt mitträcket. Lane keeping aid lyser inte rött i displayen på ena sidan som den gör när den korrigerar för att man kör mot en linje utan den rycker till rejält bara utan förvarning.

Är det någon som känner igen det här? Har bokat kontroll men vid bokningen sa de att de inte känner igen felet eller att Volvo hade något om det i sin databas eller liknande. Känns ju sådär tycker jag.

Kärra: V60 MY16 D4 fwd med aktiv lane keeping aid i driver support-paketet.
Välkommen till klubben.

Då och då så verkar lane assist få spel och drar i ratten åt nåt håll, för att därefter tappa all linjeavkänning i några sekunder och därefter "fungera" igen. Det känns som att mjukvaran får flipp och sen bootar om lite snabbt helt enkelt när han märker att han gjort fel.

Ta gärna det med verkstan nästa gång så man får veta om det ska vara så eller ej, så även jag får veta

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!