Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Desmodue skrev:Det finns olika kvaliteter på Velcro, de som är lättare att dela och sådana som är nästintill omöjliga.
Priset är därefter. NASA kör ju med rejäla saker.

http://www.velcro.com/products/industrial-strength
Vad TS vill göra är att sätta fast en TRM (Trailer Module), d.v.s. styrenhet till dragkrokskablaget, i en XC70. I praktiken handlar det om en ganska liten och lätt plastlåda, där kardborrebandens uppgift bara är att hindra lådan från att glida omkring lite hur som helst på den plåt under lastgolvet där den skall ligga. För det ändamålet funkar även det billiga kardborreband från Biltema som jag länkade till alldeles utmärkt. Att hålla på och leta upp något märkvärdigare för detta ändamål är helt enkelt långtgående overkill.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MartinS
Ligger den på golvet i XC70? På S80 sitter den fast under baklyset.
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, i min XC70 ligger den på golvet framme till vänster i lastutrymmet. Under diverse mattor och luckor. Lådan för backkameran kamperar strax intill på samma sätt.
Användarvisningsbild
av MartinS
apersson850 skrev:Ja, i min XC70 ligger den på golvet framme till vänster i lastutrymmet. Under diverse mattor och luckor. Lådan för backkameran kamperar strax intill på samma sätt.
Så är det i min XC60 också, men i brorsans S80 MY11 skulle den monteras på "väggen" under bakljuset.
av andersuw
Gabriel skrev:Enligt den montageinstruktion jag hittat ska den sitta (hänga) direkt in till vänster i bagageutrymmet.

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 772-4/2015
De har tydligen ändrat placeringen en aning på de senaste årsmodellerna. Tidigare var den tänkt att ligga snarare än hänga på den plats apersson850 beskriver. I vilket fall kan jag svårligen tro att du får några problem att få den på plats och hänga kvar med Biltemas kardborreband än med Volvos. Jag har inte hållit någon TRM av just den här generationen i min hand men däremot tidigare. Och om det inte hänt något radikalt är det ju knappast någon tungviktig pryl vi pratar om.
Användarvisningsbild
av palmqvist
TRM ligger på min V70 MY16 på samma ställe som den gjorde på min Xc70 my10 så beror nog lite på de som monterar kanske
Användarvisningsbild
av palmqvist
Eller så tycker han som jag att det är dumt o hänga nått i ett kardborrband även om det är bra grejer, mindre risk att de lossar om det ligger än hänger :)
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]