Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gabriel
Jag har köpt en begagnad TRM och behöver därmed kardborretejpen (den delen som ska klistras fast i bilen) som den ska fästas med.
Går denna kardborretejp att köpa löst, någon som möjligen kan få fram ett art.nr på den?

Det gäller en XC70 Classic -16
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag köpte den löst från volvo när vi monterade en beg TRM i min brorsas S80. Kommer inte ihåg numret och kan inte få fram det nu, men den kostade 30 spänn eller så.
av Periodare
Självhäftande kardborrband finns annars på löpmeter hos vilken sybehörsfirma som helst.
Inte volvo-original, men det funkar.
av Lövet
Finns i båtaffärer också som säljer kapelldelar exempelvis. Svårt att se att Volvo original skulle vara så unik :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
Svårt att få tag på samma kvalitet i den lilla mängden billigare än hos volvohandlaren skulle jag tro?
av andersuw
Gabriel skrev:Jag har köpt en begagnad TRM och behöver därmed kardborretejpen (den delen som ska klistras fast i bilen) som den ska fästas med.
Går denna kardborretejp att köpa löst, någon som möjligen kan få fram ett art.nr på den?

Det gäller en XC70 Classic -16
http://www.biltema.se/sv/Hem/Stad-och-t ... 000034649/
av Desmodue
Det finns olika "styrkor" på Velcro, de som går att dra isär med väldigt liten kraft till de som är nästintill omöjliga.
Priset blir också därefter.
av andersuw
Desmodue skrev:Det finns olika "styrkor" på Velcro, de som går att dra isär med väldigt liten kraft till de som är nästintill omöjliga.
Priset blir också därefter.
Jag har använt Biltemas kardborreband i flera olika sammahang (inte bara bilen) och aldrig haft några problem med hållfastheten. Priset är som synes ändå behagligt lågt. Även om jag kan se poängen med att välja Volvo original i vissa sammanhang finns det också områden där jag inte tycker det är någon poäng alls. Kardborreband tillhör dem.
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]