Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mustang64
Är det någon här som råkat ut för att en bakdörr inte går att öppna, varken utifrån eller inifrån?? Det blev så efter första besiktningen förra veckan.
Det blir inget motstånd i handtagen. Det klickar till vid låsning/upplåsning med knappen i förardörren men inget händer med bakdörren.
Finns det kanske någon inställning i MyCar som jag missat eller det blir till att åka till verkstan??

MY13 Momentum
av Dengroth
Låter som ett verkstads case... hade tvärt om på min nya bil för ett par veckor sen. höger bakdörr gick inte att låsa och VOC gnälde som bara den.... det va oxå ett verkstads case.
av mustang64
Jag har varit hos min privatmekare och visat problemet. Enl. honom är det låsningen som hamnat i ett mellanläge och därför inte låser upp dörren. Det man behöver göra är att plocka ner dörrklädseln för att komma åt låsningen där.
Det är heller inte bara ett problem rörande Volvo utan kan tydligen drabba andra märken också.
Vi ska hjälpas åt om ett par veckor, det går ju att klara sig ändå, det finns ju tre dörrar som går att öppna, ännu i alla fall.
Jag återkommer med besked om hur det gick.

D3 Momentum Auto.
av Nikos
Hej
Jag har numer också råkat ut för en låst bakdörr, vänster bak, går varken öppna inifrån eller utifrån. Har keyless och funktionerna för detta är ok på dörren, alltså det funkar för övriga tre dörrar och bakluckan.

Något nytt från "privatmekaren" ?
T4 Summum
av mustang64
Har varit hos Volvoverkstaden också. Där fanns det info. ang. problemet. Det finns tydligen en journal på detta hos Volvo som ju då vet om det. Jag kunde visst lämna in bilen och få det åtgärdat men det skulle kosta ca: 5-10000:-. Nu är det så att min bil har ju passerat garantigränsen med ett år så det skulle inte bli gratis. Jag har kontaktat Volvo i Göteborg för att få ett svar på detta då det tydligen börjar bli ett mer vanligt fel på V40. Min "privatmekare" tar också 5-10000:- beroende på vad som behöver bytas och då garanterar han inte att dörrklädseln förblir hel. Svårt att avgöra vad som är bäst, men väntar till svaret från Volvo kommer.
av mustang64
Jag får ta tag i detta en gång till med verkstan och gå hårdare fram med kraven. Jag såg idag att detta problem fanns i en annan tråd "Dessa fel har jag stört mig på". Den som gjorde inlägget hade också en bakdörr som inte gick att låsa/låsa upp och fick fixat detta gratis, vilket jag kan förstå då det gick på nybilsgarantin. Men då min nu är lite mer än tre år så vill kanske Volvo inte ställa upp med fri rep. men det kan inte vara obekant för Volvo även om de inte vill kännas vid det.
Får invänta måndag och ta i ordentligt. Tack för tipset med QB.
av mustang64
Jag har nu fått ett nytt lås i vänster bakdörr och även det högra låset ska bytas, det funkar visserligen men enl. min qb ska båda bytas.
Båda låsen utbytta utan kostnad för mig :D. Tack för tipset om detta Tim...

D3 Momentum Aut. My-13
Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]