Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av kajbre
Hej!

Vilken fantastiskt bra tråd. Vi är i nästan exakt samma situation. Ska bli föräldrar och behöver ny bil efter att vår förra skrotats, har precis samma önskemål som Fitur!
Har också börjat titta på V50 och blev väldigt hjälpt av denna tråd.

Fitur, vad fick du betala för din? Annonsen är borttagen så jag kan inte se?

Och övriga kunniga i frågan, vid vilket miltal ska man börja dra öronen åt sig för en begagnad V50? Vi tänkte satsa på en diesel.

Tack för hjälpen!
av Lövet
Se till att inte köpa en DRIVe (109hk)som gått 11500 mil bara. Mycket dyr service vid 12000 mil så många försöker sälja bilen där istället.
Själva motorn håller dock länge men vid vissa miltal är den dyr att serva. 24.000 mil är värst.

D2 (115hk) har dyr service vid 14.000 mil
av kajbre
Lövet skrev:Se till att inte köpa en DRIVe (109hk)som gått 11500 mil bara. Mycket dyr service vid 12000 mil så många försöker sälja bilen där istället.
Själva motorn håller dock länge men vid vissa miltal är den dyr att serva. 24.000 mil är värst.

D2 (115hk) har dyr service vid 14.000 mil
Tack för tipset!
av fitur
kajbre skrev:Hej!

Vilken fantastiskt bra tråd. Vi är i nästan exakt samma situation. Ska bli föräldrar och behöver ny bil efter att vår förra skrotats, har precis samma önskemål som Fitur!
Har också börjat titta på V50 och blev väldigt hjälpt av denna tråd.

Fitur, vad fick du betala för din? Annonsen är borttagen så jag kan inte se?

Och övriga kunniga i frågan, vid vilket miltal ska man börja dra öronen åt sig för en begagnad V50? Vi tänkte satsa på en diesel.

Tack för hjälpen!
Hej Kajbre,
Jag fick betala 115.000. Då fick jag Momentum Classic som tillvalspaket och extra dubbdäck på LM-fälgar.
Bilen är hur bra som helst!
Användarvisningsbild
av Mabuse
fitur skrev:Tjena,
Jag räknar på bil för 150.000 kr, då ett billån med kontantinsats skulle landa på ca 2000 kr per månad i 5 år. Jag räknar med att kunna sälja samma bil för strax under 100.000 kr efter denna femårsperiod. Är det rimligt?
Jag tycker det låter orimligt. Du kanske kan få ut 50'000kr för en sådan bil. Hur långt har du räknat med att köra per år? Det har ju viss inverkan på restvärdet...
Jag har personlig erfarenhet av att man alldeles för lätt överskattar restvärdet/andrahands-värdet på bilar, speciellt bilar man köpt begagnade.

Hej! Har under en tid haft ett mindre oljelä[…]

Det indikerar inte öppet, när den ä[…]

Råd vid motortvätt

Tack för all input :-)

Vida 2014D... utgående...

Fixade VIDA 2014D (innkl. OBD2-kabel) för ett[…]