Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Växlingspaddlar kanske? Elfällbara nackskydd? Glöm inte att välja bort standard 18" till nån annan ex "Pan". Vinterdäck bör ingå på kampanj nu.
Har du inte behov att utrymmet vet jag inte varför gammalmodig XC70 skulle vara den perfekta tjänstebilen, men gillar man dess åkkomfort och relativa prisvärdhet så...
av Lövet
Den har fortfarande skönare fjädring och högre sitthöjd. Även däcken ökar komforten.
av Ahmadinhooo
Tack för alla svar. Tydligen var bilen redan beställd (10 dec), vilket innebär leverans vecka 8-9 woop woop :D Vad ska man göra under tiden. Läsa bruksanvisningen? :)

Min bror var och träffade samma säljare idag. De sa att sista beställnings datumet för XC70 är 12 jan ifall någon ska beställa.
av mattef72
Ahmadinhooo skrev:Tack för alla svar. Tydligen var bilen redan beställd (10 dec), vilket innebär leverans vecka 8-9 woop woop :D Vad ska man göra under tiden. Läsa bruksanvisningen? :)

Min bror var och träffade samma säljare idag. De sa att sista beställnings datumet för XC70 är 12 jan ifall någon ska beställa.

Fick samma besked själv i fredags. Tisdag 12/1 är sista beställningsdag.
av valln
Att xc70 snart inte längre går att beställa bör ju betyda att nya 90cc förmodligen också kommer att lanseras i år.

Jag tror också snart är dags för lanseringen av nya 60-serien, kanske redan nästa år.
av prahna
Jag är supernöjd med min xc70 sport D4 AWD, kommer nog aldrig mer köpa en 2wd bil igen. Keyless är grymt skönt!
Skippa paddlarna är ett tips, jag stog och velade med dessa och valde bort dem, har inte saknat dem en sekund.
Köp detta som jag ångrar jag valde bort pga ekonomi och säkerhet(svårt att komma in vid olycka med lamglas)

- Laminerade glas
- formgjuten lastlåda, den jäkla plastmattan åker bak när man lastar ut och lägger sig för låset..
- backkamera
- Tonade rutor
- metallic Electric silver valde vit, snyggt men blir så smutsigt
- Sport, en jäkla skillnad körmässigt
- fuktsensor, missade köpa denna....

Sånt jag inte saknat
Avbländad backspegel, bättre bild utan automatisk avbländning
Paddlar
18" vinterdäck, har 16" som ingick
- polestarpaket, det är ju en vanlig svenssonbil ingen racer...
- avtagbart drag, valde fast

-
av Ahmadinhooo
prahna skrev:Jag är supernöjd med min xc70 sport D4 AWD, kommer nog aldrig mer köpa en 2wd bil igen. Keyless är grymt skönt!
Skippa paddlarna är ett tips, jag stog och velade med dessa och valde bort dem, har inte saknat dem en sekund.
Köp detta som jag ångrar jag valde bort pga ekonomi och säkerhet(svårt att komma in vid olycka med lamglas)

- Laminerade glas
- formgjuten lastlåda, den jäkla plastmattan åker bak när man lastar ut och lägger sig för låset..
- backkamera
- Tonade rutor
- metallic Electric silver valde vit, snyggt men blir så smutsigt
- Sport, en jäkla skillnad körmässigt
- fuktsensor, missade köpa denna....

Sånt jag inte saknat
Avbländad backspegel, bättre bild utan automatisk avbländning
Paddlar
18" vinterdäck, har 16" som ingick
- polestarpaket, det är ju en vanlig svenssonbil ingen racer...
- avtagbart drag, valde fast

-

Varför inte paddarna?
Vad gör fuktsensorn?
Nu när du nämner det så ångar jag att jag inte valde dom.
Tyvärr får jag inte välja 18" fälgar på vinterdäck och AWD pga av bilpolicy.
Jag har haft AWD under 8 månader (mellan juli och januari) på en Passat -14. Dock märkte jag ingen stor skillnad, förutom att den drack mer soppa och lät mer. Men jag hann knappt köra med bilen när det var snö på vägarna... Kan tänka mig att den är en stor skillnad då...
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]