Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Jag känner då av antisladd nästan dagligen vintertid men så kör jag ju rätt hårt ochså, som du säger så borde kanske fler "känna" lite mer på bilen.
av Leafs
Således.....jag borde alltså ha lyckats locka fram ett ingrepp av antisladdsystemet. Men nu när detta inte har lyckats, vad ska jag grubbla på? Symbolen visas ju vid start av motorn, och slocknar efter ett par sekunder. Detta borde väl ej ske om det vore något tjall i systemet så att säga?

Utifrån svaren hittills i tråden så har några känt av DSTC MYCKET tidigare än de provokationer jag har gjort. Det är som sagt hockeyis i alla rondeller just nu.

Omöjligt att jämföra med att koppla ur systemet eftersom det inte går att göra via menyn.
av Droopy
DSTC off kan du ju välja i sensus och då spinner den hejdlöst, ja du borde känna av det i detta väglag utan tvekan., men vad händer när du får ett kast då, fortsätter bilen att snurra runt el vad?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Droopy skrev:DSTC off kan du ju välja i sensus och då spinner den hejdlöst, ja du borde känna av det i detta väglag utan tvekan., men vad händer när du får ett kast då, fortsätter bilen att snurra runt el vad?
iofs på nyare bilar så står det "DSTC sport"
av Droopy
samma sak, DSTC sport så borde bilen spinna hejdlöst och kasta ännu mer, det gör iaf min.
av Leafs
Jag må vara blind men jag kan inte finna ut hur man stänger av detta. I menyn under My Car så är DSTC skuggat med bock i rutan. Hur mycket jag än försöker kan jag inte få bort bocken från rutan. Hittar heller inget som heter Sport.

Nåväl, får provocera väggreppet ännu hårdare. Isiga vägar finns det obegränsat av....
Användarvisningsbild
av apersson850
Det kan man ju undra varför den är skuggad, då. I min bil står DSTC på översta raden, och det är alltså bara till att trycka MY CAR, OK, OK, så är DSTC så urkopplad som den blir. Vilket nere till vänster i instrumenten visas med den gula texten DSTC SPORT.
I det läget är antisladd mer begränsad i sitt ingrepp, antispinn helt urkopplad och traction control fortfarande aktivt på samma nivå som annars. Min bil är alltså en 2012, så det ska fungera likadant.

Då jag har AWD är det ingen konst alls att trycka ut bakänden i slirigt väglag så till den grad att DSTC lägger sig i och styr upp framfarten. Men den kan gå in och fånga understyrning också, om man nu kör på det viset.
av Droopy
Leafs skrev:Jag må vara blind men jag kan inte finna ut hur man stänger av detta. I menyn under My Car så är DSTC skuggat med bock i rutan. Hur mycket jag än försöker kan jag inte få bort bocken från rutan. Hittar heller inget som heter Sport.

Nåväl, får provocera väggreppet ännu hårdare. Isiga vägar finns det obegränsat av....

du behöver som sagt inet provocera nånting, du lär ha något fel om du inet märkt av antisladd ännu, men vad händer om du får sladd då?
av Leafs
Droopy skrev:
Leafs skrev:Jag må vara blind men jag kan inte finna ut hur man stänger av detta. I menyn under My Car så är DSTC skuggat med bock i rutan. Hur mycket jag än försöker kan jag inte få bort bocken från rutan. Hittar heller inget som heter Sport.

du behöver som sagt inet provocera nånting, du lär ha något fel om du inet märkt av antisladd ännu, men vad händer om du får sladd då?

Om jag får sladd så häver jag den. :wink: Allvarligt talat, det är ganska mysko att DSTC är skuggat i menyn. Men jag har för mig att jag har läst någonstans att den inte ska gå att slå av på vissa bilar?

6000 mån känns bra månadspris f&o[…]

Jag fick information om att intervall oljebytet p&[…]

Styrservo V70 2010

Det finns en tryckgivare på servon som g&ari[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har […]