Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja Biltema före skruvat det har jag lärt mig. Vi hade ju Biltema verktyg i skolan och dom blev ju misshandlade så det är väl mest därför som jag har undvikit Biltema verktyg.

Har iaf varit ute och provkört bilen efter tändstifts bytet igår och kan säga att när jag startar den kall och gasar till så är bluddrandet borta och den ryker inge mera svart men bluddrandet finns fortfarande kvar när jag varvar till den upp till varvstoppen på 4200rpm. Kan ju kanske vara gasspjället som är med och stryper den på något vis plus tändningen som gör att den bluddrar till då, den ryker inget svart iaf när den är varm och man gör så.
Lucif3r skrev:Är spjället rengjort på länge? Inga felkoder?
Jag har inte gjort rent spjället men det ska vara bytt för inte så längesedan vet dock inte när. Det ser iaf rätt nytt ut för det har inte börjat att ärga något än på aluminiumet än dock är det ju en vit etikett på spjället :cry: . Dom enda felkoderna som finns så är det ju lambdasonderna får en ny bakre sond av skruvat nu under veckan så ska ta och byta den så fort som möjligt annars så är det inga felkoder.
DayDreamer skrev:
Lucif3r skrev:Är spjället rengjort på länge? Inga felkoder?
Jag har inte gjort rent spjället men det ska vara bytt för inte så längesedan vet dock inte när. Det ser iaf rätt nytt ut för det har inte börjat att ärga något än på aluminiumet än dock är det ju en vit etikett på spjället :cry: . Dom enda felkoderna som finns så är det ju lambdasonderna får en ny bakre sond av skruvat nu under veckan så ska ta och byta den så fort som möjligt annars så är det inga felkoder.
Kan vara värt och skruva ner och ta en titt, det kan vara skitigt där i, och ju mer skit som sitter på locket, desto snabbare sliter det ut
motorn som rör spjället.. :)
Ja det kan det ju vara eftersom den inte har gått som den ska. Den gick ju för fett tack vare packningsläckage på grenröret. Är det bromsrengörning som är det bästa att rengöra spjället med?
DayDreamer skrev:Ja det kan det ju vara eftersom den inte har gått som den ska. Den gick ju för fett tack vare packningsläckage på grenröret. Är det bromsrengörning som är det bästa att rengöra spjället med?
Det vet jag faktiskt inte, jag rengjorde med ett stort gäng babywipes och bestämdhet att det skulle bli rent, locket och dess innehåll blev skinande rent... ville ju inte riskera att någon vätska förstörde något där invändigt, typ motorn eller sådär om det skulle "rinna" ut ur spjällets insida :)
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 252
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv