Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wetterstrom
det ska finnas på 2015 med men vet inte om det gäller alla 2015 , har kollat på några v40 2015 och alla dom jag har sätt har nav symbolen och internet kartor lr vad man kallar det
Användarvisningsbild
av MartinS
Fast att man har nav knappen betyder väl inte per aitomatik att man har kartor? Jag har haft hyrbilar med navknapp mrn utan någon form av navi.
av Bigx86
Lite irriterande att det är så och desto värre att man inte kan få klara besked (av Volvo) om vad som gäller och ingår. Hade varit intressant att veta varför det är så och om dessa kartor går att ens få...
av NightlyVega
har en V40 D2, momentum BE medans jag väntar på min bil...
och i denna är det online navi, dvs måste ha internet i bilen för att kunna använda kartan. men det är bara en karta utan någon röstledd navigation.
Användarvisningsbild
av MartinS
För att förtydliga kallas detta tydligen internetkartor i instruktionsboken.

Varje gång jag startar dessa får jag ett meddelade att jag måste va ansluten till internet (vilket jag är via bilens modem), så jag får trycka avbryt för att komma vidare till kartorna och då funkar det fint. Får ni andra det också, eller kommer ni direkt till kartorna om ni tycker på nav-knappen?

Någon som lyckats lägga in egna PoI för dessa kartor, eller är det enkom möjligt för sensus navigation?
Användarvisningsbild
av drawman
Spoiler »
Jag behöver inte trycka avbryt utan kartan kommer upp direkt i min bil. Har Du modem i bilen via VOC? Det har jag nämligen och då är ju bilen uppkopplad så fort Du startat den och behöver inte vänta på att få kontakt med din telefon om Du delar internet med den.
Användarvisningsbild
av MartinS
Japp, jag har simkort till bilmodemet, så internet finns tillgängligt. Ändå säger den att man kan uppgradera eller så måste man vara ansluten till internet, tryck OK för att konfigurera internet eller Avbryt. Detta trots att jag är ansluten till internet. Har tagit bort internetanslutningen och aktiverat den igen men den beter sig likadant ändå. Trycker jag avbryt kommer jag till kartan.
av john.h
Jag har också en 2veckor gammal MY16 med VOC och ingen sensus navigation och min gör exakt likadant.
Första knapptrycket tjatar den om internet, sen efter "exit" och "navi" funkar allt.
MartinS skrev:För att förtydliga kallas detta tydligen internetkartor i instruktionsboken.

Varje gång jag startar dessa får jag ett meddelade att jag måste va ansluten till internet (vilket jag är via bilens modem), så jag får trycka avbryt för att komma vidare till kartorna och då funkar det fint. Får ni andra det också, eller kommer ni direkt till kartorna om ni tycker på nav-knappen?

Någon som lyckats lägga in egna PoI för dessa kartor, eller är det enkom möjligt för sensus navigation?
Användarvisningsbild
av MartinS
Tack john.h, då är det nog som det skall vara, det är iallafall inte bara min bil som beter sig märkligt, skönt det.
av Bigx86
En kollega på jobbet berättade idag att han pratade med Volvo Support om detta. Inga bilar från fordonsår 2015 har fått Internetkartorna då uppdateringen ansågs vara för instabil. Endast bilar från 2016 och uppåt kommer att få internetkartorna.

Tråkigt....

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]