- sön 10 jan 2016, 09:26
Funderar på nokian hkpl R2! Någon som har erfarenheter eller annat bra förslag? Boende i Skåne!
Moderator: Moderatorer
VolvoB20 skrev:Har åkt friktion i 12-15 år nu (michelin, pirelli, continetal, goodyear) och det har funkat superbra. Kanske 2-3 ggr per år man får slå av lite på tempot och inte ligga på max för det är svart-is.Håller helt med, friktion funkar utmärkt, har det på den bil som jag själv mest nyttjar, en Pt Cruiser och har de senaste 5-6 åren aldrig saknat dubb. XC70 AWD:n som hustrun nyttjar mest har däremot dubbade Hakka 8:or som satt sprillans nya då vi köpte den för ett år sedan. Oftast totalt onödigt med dessa dubbdäck, hade hellre haft friktion som vi hade på den gamle 2004 xc70, men vart närmast idiotförklarad av försäljaren då jag i samband med köpet önskade byte till friktion så de vart kvar... håhåjaja
Å så kan man ju ta färjan till tyskland och köpa öl när man vill, med dubbar får ju bilen husarrest i sverige, förutom att man blir döv och sågar sönder det svenska vägnätet fullständigt.
peterpop skrev:Är det nån som har erfarenhet av Däckonline?Har köpt mina senaste 4 uppsättningar däck där & alltid blivit nöjd. Vi har Däckonline i stan så jag åker dit & beställer över disk & låter dom lägga på däcken som på vilken däckfirma som helst. Men det finns ju anslutna verkstäder lite överallt så det ska väl fungera bra att beställa på nätet & lägga på dit du beställer däcken.
Nu är jag inne på min andra lån[…]