Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Djansson85
Hej alla.

Som rubriken lyder så är min bagagelucka helt död, dvs all el i hela luckan är borta, el öppning, lampor, torkare och värme. Ja allt i hela luckan. Tänkte ge mig på detta själv om det är möjligt? Och undrar om någon har varit med om nåt liknande? Är klädseln på luckan svår att ta bort och är det nån samlad jordpunkt i luckan eller finns problemet i kabelgenomföringen mellen taket och luckan tro?

Bilen är en V70-08 d5 som som gått 20000 mil.

Tack på förhand:-)
Användarvisningsbild
av LeifA
Troligtvis jordkabel som är av vid gångjärnet.
Klädseln kan sitta lite hårt och vill gärna "släppa" på fel ställe, så lys med ficklampa så underlättar det lite.
Det sitter större plastbitar som clipsen sitter fast i och de sitter dåligt mot klädseln,lossnar de så är det bara att limma dit igen.
av Djansson85
En liten uppdatering....

En väldigt märklig grej hände när jag skulle fixa bagageluckan. Jag öppnade luckan "manuellt" och stängde den igen "manuellt", alltså jag stängde den med handkraft:-) när jag gjort det så funkar allt igen. Antagligen glapp kan man tänka..... fast innan jag gjorde någonting så startade jag bilen och då varnade den för att luckan var öppen fast den var stängd.... och då undrar jag om det finns något logiskt samband mellan dessa fel. Alltså att bilen varnar för öppen lucka samtidigt som luckan helt dör.... hoppas ni förstår vad jag menar. Tilläggas skall oxå att larmet har löst en gång tidigare idag. Kanske för att bilen trodde luckan öppnades utan att larma av???
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]