Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

IndustriDiamant skrev:
Denzar skrev:Nopp manuell. Lite kusligt att köra tex 70. Sen börjar den gasa till 80 från ingenstans :lol:

du fifflade väl med gas wire så du har väl rört om det där ? ;)
Ja det gjorde jag efter problemen :) Men hitta felkod på gasspjällgivaren. Dock för länge sedan, men kom på det igen som tur var 8)
Funkar kalas efter jag pillat med tomgångsmotorn igen. Tyckte dock jag kände en lite tendens. Kanske är bra nu igen :) Kan en tomgångsmotor vara dålig trots att man rengjort och smörjt den samt kontakterna?
Problemet har varit till och från. Men tror att jag hittat problemet. Det förekommer oftast när det är fuktigt, läste någonstans att kolla minuskabeln till jord.
Sagt och gjort, skruva bort den som satt på motorblocket och slipa rent överallt. Efter det så har den startat klockrent senaste veckorna.
Problemet är kvar, den startar bra över 10+grader. Har jag tagit bort -kabeln och gjort bilen strömlös så startar den kanon igen oavsett väder. Är datorn i bilen mongo? Borde vara något annat tycker jag då den startar galant när det är varmt.

Småläskigt när det är närmare 20- och startmotorn redan går segt.

Idéer mottages gärna :)
Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]