Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Hoppas du inte gick via biltemas tändstift listor. Dom ska tydligen inte stämma för 5öre.
Nej då var allt inne på brisk hemsida och kollade vilka jag skulle ha och Biltemas tändstift lista för min bil stämde :shock: otroligt. Blir montering imorgon :D hoppas det blir bättre annars får jag väl testa att byta tempgivaren längre fram, vet inget mer som kan spöka.
av SubMarine
Jag kör Brisk DR14YP sen 3000 mil tillbaka i min bil, verkar funka :) Testade även att torrgasa lite vid stillastående nu ikväll och jag har ingen spärr på min iaf, 5k rpm var inga problem.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Nej då var allt inne på brisk hemsida och kollade vilka jag skulle ha och Biltemas tändstift lista för min bil stämde :shock: otroligt.

Bra :-)-) Skumt att deras lista stämde :shock: ... Kan väl aldrig vara så att dom fixat listan...? Nah... Måste vara en slump... :roll:
White skrev:Får man fråga vad sådana stift kostade?
Dom kostade 69kr styck så 350kr betalade jag för fem stycken :)
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Nej då var allt inne på brisk hemsida och kollade vilka jag skulle ha och Biltemas tändstift lista för min bil stämde :shock: otroligt.

Bra :-)-) Skumt att deras lista stämde :shock: ... Kan väl aldrig vara så att dom fixat listan...? Nah... Måste vara en slump... :roll:
Ja dom kanske har lyckats med något förengångskull.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Nu har jag varit ute och bytt tändstift i kylan. Det blev att en ganska stor skillnad med nya stift :D den går mycket mjukare på tomgång och lugnare inte lika oroligt som förut inte någon tendens till att bluddra och ryka svart heller som den gjorde innan bytet. Ska köra den varm sen och se ifall bluddrandet har försvinnit på dom högre varvtalen känns inget bra för motorn att varva upp den till 4000rpm när den är kall :roll:

Dom gamla stiften skulle tro att dom ha suttit i ett bra tag i bilen.
Bild

Här kommer det även en bild på mätarna som jag har installerat ska snygg till det med kablarna sen när allt är inkopplat och jag ser att det funkar som det ska. Oljetrycksmätaren är inte inkopplad med givaren därför den visar så högt och det samma gäller för oljetemperaturen.
Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Det var inte det blodigaste priset faktiskt. :)
Nej tycker att det var hel ok :)
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 252
Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]

Konstigt elfel

Kolla om det finns några aktiva eller lagrad[…]