Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mumsmums
Perra83 skrev:Välj även till rattvärme och värme i vindrutan. Torkarna går så tyst och fint mot en varm ruta :wink:
Aha, jag tackar för ännu ett argument till varför jag valde elvärmd ruta. Den hade jag inte tänkt på. :-)
Användarvisningsbild
av Perra83
Mumsmums skrev:
Perra83 skrev:Välj även till rattvärme och värme i vindrutan. Torkarna går så tyst och fint mot en varm ruta :wink:
Aha, jag tackar för ännu ett argument till varför jag valde elvärmd ruta. Den hade jag inte tänkt på. :-)
Har iofs bara haft bilen i lite drygt ett dygn men gillar värmen i rutan skarpt. Kan tänka mig att det går snabbt att få rutan isfri när man glömmer starta värmaren innan avfärd.
Helt rätt att välja den rutan. Just ingen merkostnad i sammanhanget.
av Mwi
EjS skrev:Tjänstebil i dk betyder "arbetsgivaren betalar privatbil som en del av lönepaketet". Du skattas av bilens värde privat.

Häromdagen när VD'en frågade var min tjänstebil var sa jag något liknande: "den är utlånat till min fruga. Pga. otilfretsställande lönereglering senast fattar jag pengar - så hon tagit bilen och åker i storstaden för ett bolag som heter Uber så vi tjänar lite extra pengar".

Trodde chefen hade humor...
Du får även testa om din fru har humor, be henne gå ut och varmkör bilen och borsta bort snön åt dig :lol:
av Mumsmums
Perra. Nej precis, i vårt fall "bjöd" säljaren på rutan eftersom det var min fru som kom på att man borde ha en. (Hon har kört Ford) Men jag undrar vad den kostar att byta ut när/om man får stenskott. Kanske mer än merkostnaden för självrisken högre än kostnaden vid nybeställning...
av Lövet
Hur är Volvos elvärmda ruta, är det synliga trådar?
Hade en Jagga XE för ett tag sedan och blev tokig på hönsnätet i rutan. Ingen skillnad mot min mors gamla Ford Mondeo från 1993 vad gäller rutan. Lika stora trådar.
Användarvisningsbild
av Perra83
Det är tunna trådan som går från huven upp till taket. I vanlig körning med blicken framåt och på övrig trafik tänker ja inte på trådarna. Mötande bilars halvljus blir lite grillit när det är mörkt ute. Just nu är ja nöjd men vi får väl se hur det blir i olika situationer.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Jag tänker inte särskilt mycket på trånarna i viss vinklar kan det vara lite irriterande om solen står rätt på himlen
av Lövet
Ok. Då är det nog samma ruta som Jaggan hade. Blev tyvärr aldrig vän med det, när man väl började tänka på det gick det inte att sluta.
Användarvisningsbild
av EjS
Mwi skrev:
EjS skrev:Tjänstebil i dk betyder "arbetsgivaren betalar privatbil som en del av lönepaketet". Du skattas av bilens värde privat.

Häromdagen när VD'en frågade var min tjänstebil var sa jag något liknande: "den är utlånat till min fruga. Pga. otilfretsställande lönereglering senast fattar jag pengar - så hon tagit bilen och åker i storstaden för ett bolag som heter Uber så vi tjänar lite extra pengar".

Trodde chefen hade humor...
Du får även testa om din fru har humor, be henne gå ut och varmkör bilen och borsta bort snön åt dig :lol:

Hahaha. En sak är chefen...

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]