- fre 08 jan 2016, 12:24
Ska beställa en ny tjänstebil, valet har hamnat på en XC70. Jag bor i centrala Sthlm och kommer köra ca 3000 mil/år (både mycket stadstrafik och landsvägar/motorvägar). Har inget behov av lastutrymme men tycker att V70/XC70 är sköna att köra.
Detta är vad jag troligen kommer beställa, men tänkte höra med er ifall ni har några tankar eller förslag på vad jag kan ha missat.
XC70 D4 Summum automat (AWD går inte att välja pga miljöpolicy)
-Metalic
-VOC
-Elvärme i ratten
-Parkeringshjälp fram/bak
-Laminerat glas
-Mörk tonade rutor
-Parkeringskamera
-Sportpedaler
-Lastrumsmatta
-Skålade gummimattor
Mina funderingar:
VOC - är bilen varm när man sätter sig i bilen, och behöver man skrapa rutorna?
Laminerat glas - har valt för att jag vill ha en tyst i kupen, blir det någon skillnad?
Backkamera - Erfarenheter?
Förbrukning - Vad är bilens faktiska förbrukning, 4,4 l känns lite väl för bra :)
harman/kardon - Någon erfarenhet om det blir en större skillnad
Med detta utförande kommer jag utöver föremånasvädet att betala ca 200 kr/mån själv från egen ficka.
Detta är vad jag troligen kommer beställa, men tänkte höra med er ifall ni har några tankar eller förslag på vad jag kan ha missat.
XC70 D4 Summum automat (AWD går inte att välja pga miljöpolicy)
-Metalic
-VOC
-Elvärme i ratten
-Parkeringshjälp fram/bak
-Laminerat glas
-Mörk tonade rutor
-Parkeringskamera
-Sportpedaler
-Lastrumsmatta
-Skålade gummimattor
Mina funderingar:
VOC - är bilen varm när man sätter sig i bilen, och behöver man skrapa rutorna?
Laminerat glas - har valt för att jag vill ha en tyst i kupen, blir det någon skillnad?
Backkamera - Erfarenheter?
Förbrukning - Vad är bilens faktiska förbrukning, 4,4 l känns lite väl för bra :)
harman/kardon - Någon erfarenhet om det blir en större skillnad
Med detta utförande kommer jag utöver föremånasvädet att betala ca 200 kr/mån själv från egen ficka.

- By pv-johnson