Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
Första gången jag fick ta bort snö på XC70 på riktigt.

Är där aldrig nån som har tänkt på hur besvärligt det är?

Snö på framrutan samlar ihop sig i luckan under vindrutestrokare - och på taket är öppningen under rails för lite för att borsta bort den vägen.

Tar ju en kvart att flytta runt på snön istället för!!!

Bild
Användarvisningsbild
av palmqvist
Var glad så länge det är lite puder o inte halvmeters drivor, den mängden du har hade jag knappt brytt mig om bara av med det på rutorna o kör... :) jag hade satt på motorvärmaren 1h innan så hade du inte ens behövt borsta rytorna
Användarvisningsbild
av EjS
Motorvärmare har inte jag :( finns inte på tyska modeller.

Bara att le och skrapa!

Tänkte när jag köpte den - ah vad fan - behövs inte.

Fast det är också en komfortgrej även i +5 grad. Ska ha värmare i nästa bil.

Bra att frugan åker i min tjänstebil - och jag i privatbilen - med värmare.
av Kimmen90
EjS skrev:Bra att frugan åker i min tjänstebil - och jag i privatbilen - med värmare.
Är inte syftet att du skall använda din tjänstebil i arbetet och inte låta frugan köra privat?

En liten fundering bara, från en som inte är insatt
Användarvisningsbild
av EjS
Tjänstebil i dk betyder "arbetsgivaren betalar privatbil som en del av lönepaketet". Du skattas av bilens värde privat.

Häromdagen när VD'en frågade var min tjänstebil var sa jag något liknande: "den är utlånat till min fruga. Pga. otilfretsställande lönereglering senast fattar jag pengar - så hon tagit bilen och åker i storstaden för ett bolag som heter Uber så vi tjänar lite extra pengar".

Trodde chefen hade humor...
av Verdi
EjS skrev: Bra att frugan åker i min tjänstebil - och jag i privatbilen - med värmare.
Precis som hos oss då. Jag har motorvärmarstolpe på jobbet och inte hon. Då blir det naturligt att hon får ta Volvon som har dieselvärmare. Vi åker samma sträcka ungefär så det blir ingen skillnad vad gäller körsträcka och sånt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kimmen90 skrev:
EjS skrev:Bra att frugan åker i min tjänstebil - och jag i privatbilen - med värmare.
Är inte syftet att du skall använda din tjänstebil i arbetet och inte låta frugan köra privat?
I Sverige finns inte begreppet Tjänstebil annat än i folkmun, Det finns förmånsbil och företagsbil.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Tror inte det är någon tråd som stannat på ämnet :)
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]