Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daniel73
VolvoB20 skrev:Så sa folk när V70II ersatte V70N också, gamla var bäst,,,,,, men när nya modelllen började rulla på vägen blev den gamla helt plöstligt väldigt gammal och alla ville ha den nya,
Fast då blev inte bilen klart större och dyrare.

Jag tror ju att nya V60 kommer att suga upp många V70-ägare samt gå hårt åt Passat, BMW etc.
Troligen sveriges mest sålda bil 2019
av andersuw
VolvoB20 skrev:Så sa folk när V70II ersatte V70N också, gamla var bäst,,,,,, men när nya modelllen började rulla på vägen blev den gamla helt plöstligt väldigt gammal och alla ville ha den nya,
Inte jag, då heller, trots att V70N inte hölls fullt så väl uppdaterad tekniskt över sin produktionsperiod som V70 II. Tycker fortfarande inte det är någon jätteskillnad mellan min T5 -02 och min D4 -15, soppatörsten undantagen och ... OK då ... låt oss även för ordningens skull lägga till innehållet i "förarstödspaketet" som ju var tämligen obefintligt på V70N. :-)
Användarvisningsbild
av Krollspell
andersuw skrev:
Inte jag, då heller, trots att V70N inte hölls fullt så väl uppdaterad tekniskt över sin produktionsperiod som V70 II. Tycker fortfarande inte det är någon jätteskillnad mellan min T5 -02 och min D4 -15, soppatörsten undantagen och ... OK då ... låt oss även för ordningens skull lägga till innehållet i "förarstödspaketet" som ju var tämligen obefintligt på V70N. :-)
Ljudnivån. V70N var otroligt bullrig av bl a vägljud.
av andersuw
Krollspell skrev:Ljudnivån. V70N var otroligt bullrig av bl a vägljud.
Nä det kan jag inte hålla med om. Inte min i alla fall. Tycker fortfarande att ljudkomforten är utmärkt även sedan jag som nu fått möjlighet till direkt jämförelse. Möjligen är min V70 II aningen tystare vad vägljud och vindbrus beträffar men någon stor skillnad är det inte i det avseendet. Båda bilarna har för övrigt laminerade rutor runt om, vilket hjälper en del, men rimligen ungefär lika mycket i båda fallen. Sedan spelar förstås fälgar/däck också en viss roll. Men även där kan jag jämföra gammalt och nytt ganska väl. Kör just nu (vintertid) med 16 tums fälgar och 205 mm bredd på däcken på båda bilarna med aningen lägre profil på den gamle (55 istället för 60).
av dissonans
Jag håller med om att S60/V70 (speciellt före faceliften 2005) är mycket bullrigare än V70 II. Efter facelift mindre buller men fortfarande är V70 II enligt mina öron mycket tystare.
Mina referenser: S60 2004, V70 2005 och V70 II 2008.
av Verdi
VolvoB20 skrev:Då borde värdet på våra V70/XC70 droppa som en sten snart då.
En V/XC70 är en rätt "bruksig" bil som säljer på sina faktiska egenskaper mer än flärd, lyx och önskan av att ha det "senaste". Tror och hoppas att det är så åtminstone. :)

Är nog värre med statusbilar där ju statusen försvinner till stor del när det kommer en nyare modell.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Daniel73 skrev:
Fast då blev inte bilen klart större och dyrare.

Jag tror ju att nya V60 kommer att suga upp många V70-ägare samt gå hårt åt Passat, BMW etc.
Troligen sveriges mest sålda bil 2019
Tror inte Volvo vill sakna något att sälja och lämna walk-over till Passat och BMW fram till 2019 ......

Fram till 2019 ska alla tjänstebilar ha bytts då de ju går på 36 mån ......
av Daniel73
Dagens V60 är ju inte helt opopulär som tjänstebil den heller.
Så dom står ju inte utan bilar att sälja.

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]