Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Volvo är mästare på marknadsföring och startar alltid med att lansera Uberlux för att få ett sug efter bilen.
Ex första 700 va inte en 740 L utan en 760

XC90 drar glans till V90 så du kommer garanterat att kunna ratta en ny v90 om du tröttnat på din v70.
De riktigt lyxiga varianterna släpper dom inte först iallafall.
Användarvisningsbild
av SvenB
oldtimersmc skrev:Volvo är mästare på marknadsföring och startar alltid med att lansera Uberlux för att få ett sug efter bilen.
Ex första 700 va inte en 740 L utan en 760
Jo, men då fanns 240 kvar i flera år. Nu lägger man ner företrädaren.
av Gabriel
Jag kan bekräfta att det nu är absolut sista chansen att beställa en kundanpassad XC70.
Sen har många handlare bokat upp bilar som de fortfarande har möjlighet att göra ändringar på, så dessa går ju därmed att beställa och få kundanpassade i ytterligare några veckor.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Förbihörde en säljare idag som pratade om att orderböckerna för V90 öppnar Vecka 9, med troliga leveranser efter sommaren.
Borde ju ge oss en vink om att det kommer officiella uppgifter snart :)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Då borde värdet på våra V70/XC70 droppa som en sten snart då.
av Daniel73
VolvoB20 skrev:Då borde värdet på våra V70/XC70 droppa som en sten snart då.
Gör dom prishöjningen till premium så kommer det att ta flera år innan priserna påverkas.
Ny välutrustad summum D4 för typ 560000kr kan till och med göra att V70 classic blir eftertraktade.

Kortsiktigt kommer det säkert att säljas en mängd fullutrustade V70 som inbytesbilar vilket då kan mätta marknaden tillfälligt.

Jag har tänkt att ha min bil 6-10 år och då påverkas värdet ytterst marginellt om ens alls.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Daniel73 skrev:
VolvoB20 skrev:Då borde värdet på våra V70/XC70 droppa som en sten snart då.
Gör dom prishöjningen till premium så kommer det att ta flera år innan priserna påverkas.
Ny välutrustad summum D4 för typ 560000kr kan till och med göra att V70 classic blir eftertraktade.

Kortsiktigt kommer det säkert att säljas en mängd fullutrustade V70 som inbytesbilar vilket då kan mätta marknaden tillfälligt.

Jag har tänkt att ha min bil 6-10 år och då påverkas värdet ytterst marginellt om ens alls.
Om V90 skulle bli så dyr så lär volvo tappa hela försäljningen till passat och de verkar man inte vara beredda till. Nya V90 får bara bli marginellt dyrare, annars tappar man hela tjänstebilsmarnaden och rasar långt ned i kistorna.

Kristian Elvefors, vd Volvo Cars Sweden säger i TekVärld att 90-serien ska bli list-etta, att den ska erbjudas för 7,5 basbelopp, han säger att allt annat än detta vore självmord i Sverige.

Och om V90 blir listetta då vill nog inte många åka en gammal V70/XC70
av andersuw
VolvoB20 skrev:Kristian Elvefors, vd Volvo Cars Sweden säger i TekVärld att 90-serien ska bli list-etta, att den ska erbjudas för 7,5 basbelopp, han säger att allt annat än detta vore självmord i Sverige.
Sannolikt kommer man att lyckas knöa in en snikutrustad bil med dieselmotor under 7,5 basbelopp. Men gissningsvis kommer man att ta avsevärt mer betalt än nu för all utrustning därutöver.
VolvoB20 skrev:Och om V90 blir listetta då vill nog inte många åka en gammal V70/XC70
Om man utgår från vad vi vet just nu kör jag nog hellre välutrustad V70 än snikutrustad V90. Drivlinan är ju väsentligen densamma som på sena framhjulsdrivna V70 och infotainmentsystemet också troligen ungefär samma sak, sånär som på att det nya är pekskärmsdrivet, vilket jag inte är säker på att jag vill ha. Inte heller känner jag mig särskilt trakterad av att bilen är ännu längre utan att för den skull erbjuda särskilt mycket bättre bagageutrymme p.g.a. av den snedställda backluckan.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Så sa folk när V70II ersatte V70N också, gamla var bäst,,,,,, men när nya modelllen började rulla på vägen blev den gamla helt plöstligt väldigt gammal och alla ville ha den nya,

Jag fick information om att intervall oljebytet p&[…]

Styrservo V70 2010

Det finns en tryckgivare på servon som g&ari[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har […]

Ser att du har en 2021, och då har du bara &[…]