Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Skrev till dom igår så får se hur det går :) Ja HC värdet var ganska hög såg sen när jag bytte kissen att sonden var täckt med ett lager sot den främre såg mycket bättre ut men den är knappt 4 månader gammal.
Självklart så har man inte fått något svar på mejlet jag skicka till dom :evil: hittade på deras sida en egen sida för returärenden och reklamation så nu har jag fyllt i allt där tycker det är konstigt att dom vill ha den i original produkt kartong inte tusan kan dom väl kräva det när det är garantiärende? Den har jag inte kvar inte sparar man den eller ja jag sparade den ett tag efter jag monterade den för att se så den funka sen så slängde jag bort den.
DayDreamer skrev:Självklart så har man inte fått något svar på mejlet jag skicka till dom :evil: hittade på deras sida en egen sida för returärenden och reklamation så nu har jag fyllt i allt där tycker det är konstigt att dom vill ha den i original produkt kartong inte tusan kan dom väl kräva det när det är garantiärende? Den har jag inte kvar inte sparar man den eller ja jag sparade den ett tag efter jag monterade den för att se så den funka sen så slängde jag bort den.
Du får ju tänka på att det var röd dag igår, så dom jobbade inte :)
Googlade lite och det verkar som att man enligt lag ej behöver ha original förpackningen när det gäller garanti ärenden. Självklart så behövs ju originalförpackningen om du vill byta delen eller lämna tillbaka den.
garinge skrev:
Du får ju tänka på att det var röd dag igår, så dom jobbade inte :)
Jo det vet jag fick inte en ett mejl om mitt ärende nummer vilket kom ganska direkt föragången. Jag har fortfarande inte fått det.
Röd dag eller inte de svarar ju inte ändå. Jag väntade på ett broms ok jag beställde 27 dec. Kom aldrig någon lev bekräftelse. Tog chatten på deras sida då hade det utgått och ingen visste varför de glömt kontakta mig. Skulle få pengarna återbetalade ja det fick jag men de missa återbetala 400 som jag använde i presentkort. Tack för ytterligare en värdelös kundservice :-(O)
Får bli Biltema framöver,sakerna är ju knappast sämre och de ljuger inte om prisgaranti...
Efter att ha stått stilla i 4 dagar i isbitande kyla så körde jag igång bilen idag, fatta inte att den starta det var så dåligt med kräm i batteriet att alla instrument lampor tvär dog när jag vred på starten den glömde till och med vad klockan var :shock: knappt så startmotorn gick runt men ändå så startade den :D Det är Volvo det :-)))))

Varje gång jag startar bilen när den är kall så går den orent så fort man ger lite gas den bluddrar och baktänder men går som den ska på tomgång såg idag att när jag gasade till efter kallstarten att det blev ett alldeles svart moln bakom mig :shock: gissar på att den får alldeles för mycket bensin för det stank bensin sen. Det får mig att tro att det är tempgivaren som jävlas för som jag sa tidigare så pendlade tempmätaren lite i bilen när den blir varm men den är ju inget precisionsinstrument som ni sa. Vet inte vad det annars kan vara lambdasonderna är ju inte aktiva vid kallstart.

Ska till lägga att den svarar fint på gasen när den har blivit varm sen men den bluddrar/tvekar om jag trycker gasen i botten från tomgång den går bara upp till ungefär 4200rpm går inte att gasa högre än så när man står och torgasar. Men det är efter 3300 rpm som den bluddrar till lite. Vovlo ville ha 500kr för en ny tempgivare så det känns inte så roligt att bara prova att byta.

Det ska alltid vara något :cry:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Att du inte kan tomgångsgasa höger än 4200rpm är för att bilen är spärrad för just det ;)

Jag har aldrig gjort en riktig kallstart på min V70, men den brukar kunna vitryka skapligt duktigt om den stått 1-2h ute i kylan. Den har aldrig svartrykigt något dock. Tryckarna kan slamra en del också, men det är ju för att oljan är så seg. 0W-40 vore nog mest optimalt för utestående bilar skulle jag tro.
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 252

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]