Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Datarolf
Det ingick eluppvärmda spolarmunstycken till min V60 D4 MY16 vilket visat sig vara utmärkt i rådande kyla. Om jag fattat korrekt styrs deras aktivering helt automatiskt av yttertemperaturen, eller har jag fel om det? Vid vilken yttertemperatur aktiveras de i så fall?

Med vänlig hälsning Rolf J
Användarvisningsbild
av Micce1980
Intressant fråga, de styrs väl hur mycket de ska värma beroende på utetemperatur vill jag minnas iaf. Manualen sa ju inte så mycket annat heller "Uppvärmda spolmunstycken* Spolmunstyckena värms automatiskt vid kyla för att förhindra att spolarvätskan fryser fast."

Någon modell tror jag har de på hela tiden med

Edit: Skrev nog mest för att följa tråden tror jag :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Dom har matning hela tiden tror jag, sedan reglerar dom själva effekten på något halvfinnurligt sätt.
Användarvisningsbild
av Micce1980
2drht skrev:Såna vill jag ha! går det att eftermontera på någe vis tro?
Info här av StefanN :) http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 47#p564647 sen lär ju Volvo ha monteringsanvisning på Volvo accessories med.

Det är här du hittar massor av info om hur man kan lösa en hel del saker och frågor:

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten skriva t.ex. eluppvärmda och söka på det

Är dock osäker på om det finns till nyare S60
av pellz0r
Perra83 skrev:Hmm ja trodde dom blev varma när man startade bakrutevärmen.
Du tänker inte på ytterbackspeglarna då? De går väl igång först när man sätter på bakrutevärmen.
Användarvisningsbild
av MartinS
Värmen i spolarmunstyckena sköts automatiskt.

Jag har dock aldrig förstått vad man skall ha det till, kan inte erinra mig att det frusit i munstyckena på alla år jag kört bil.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Har frusit en gång för mig, -25 i Österike när hemresan startade och samma temp hela vägen hem, snöstorm på det. Fick ta rygg på lastbilar då och då för att få rutan lite nersprutad så man såg igen. Försökte med varmvatten i behållaren vid påfyllning samt spruta varmvatten med en slang på huv mm på bensinstation men gick bet, på avfarten dit fick vi köra ut huvudena genom sidorutorna för att se :) I efterhand ett kul minne då vi klarade oss hem. Hade för övrigt mer än 50/50 men märket på vätskan kanske var klent.
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!