Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Satfläsk vilka kräk!
Visst torkarbladen kostar några hundra men vem köper begagnade torkarblad?
Nu blir jag bara arg! Måste jobba lite..... Hörs, hej.
av prahna
Värst är ju att man hade torkararmar som for skrikandes över rutan, dock är ju rutan hård så det blev inga repor. Sedan ska man ju sätta armarna i serviceläge innan man byter så det var ett litet skavmärke på kanten till huven, dock så ytligt att det inte är något som måste fixas.

Fet varning för cyklonvägen! Sa till den som jag känner som bor där att jag kommer aldrig mer komma o hälsa på. Vi får ses på stan eller i min hemstad.

Jag hade jäkla tur att bilreservdelsaffären på strömstadsvägen var öppen. Nu fick jag köpa Bosch Aero för 400kr ur egen ficka. Trots att det står Volvo på bilen så äger jag den. Lite lätt paranoid som man blir efter något sådant här undrar jag om det berodde på att bilen var helt ny, uppvärmd med dieselbrännaren och att det stod Volvocars.se på regplåten. Kanske lättare att sno från något som man tror är en tjänstebil...för då får jag ju nya från Volvo.....
Användarvisningsbild
av EjS
Ja det var bra att inget hände med er. Tycker det låter helt vansinnigt att man stjälar torkarblad.

Har aldrig tidigare hört om det.

Har bara upplevd ett större stöld een gång i livet. Tethys alufälgar för S60. Det var i Göteborg från min källare.

Där jag bor nu i Svendborg kan jag låta bilen gå medan jag handlar eller lämnar barn.
av llesrof
Lucif3r skrev:Stulna torkarblad/sönderbrutna armar händer ju titt som tätt. I regel är det inte för att förövaren behöver torkarbladen, utan enbart för att jävlas. Tyvärr.
Jo tack, jag vet det. Jag har fortfarande inte lyckats byta bakre torkararmen på min bil. Den bröts av på julafton av något satans dubbelmongo.
av Storfot
När jag bodde i Uddevalla i slutet på 90-talet så tyckte jag det var lite mörkt en morgon när jag åkte till jobbet. När jag kom fram fick jag se att strålkastarna var borta...
(Bortsett från det så klarade jag mig utan jävelskap dom fem år jag bodde där.)
av Niclas
Storfot skrev:När jag bodde i Uddevalla i slutet på 90-talet så tyckte jag det var lite mörkt en morgon när jag åkte till jobbet. När jag kom fram fick jag se att strålkastarna var borta...
(Bortsett från det så klarade jag mig utan jävelskap dom fem år jag bodde där.)
Ja det där är lite jobbigt, jag vaknade upp för något år sedan och märkte att jag hade en bil utan ratt :evil:
Användarvisningsbild
av Ping84
NilsO skrev:
EjS skrev:Är det svenskar eller de tusentals nya invånare ni har inviterad med i festen?
Det är naturligtvis flyktingar, utan bil och utan svenskt körkort, som stjäl dem. Begagnade torkarblad är något de verkligen suktar efter. Jag har hört att de äter dem som lakrits.
hehehe klockrent svar :D :-)-) folk har bra fantasi ibland :roll: :mrgreen:

Vem fan snor begagnade torkarblad till en XC70? Låter nog snarare som folk som har för mycket fritid som jävlas och behövde en bättre uppfostran.
av llesrof
Passa er. Jag skrev något som inte var fördelaktigt om ryssar, amerikaner och diktaturstater i Mellanöstern, alltså typ drygt halva världen, och fick ett argt meddelande från admin samt inlägget raderat. Så när ni antyder att... att... öh... vissa minoritetsgrupper, ligger bakom stöld av vindrutetorkare så kan ni säkert bli portade härifrån på livstid :D

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det