Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Japp så ser dom ut! Varken S90 eller V90 faller mig i smaken, den ser allt för kinesiskt vulgär/vräkig ut och inte som en Volvo, mer Audi/Bmw inspirerat, men visst efter någon provkörning & när man sett bilarna i verkligheten & klämt på dom så kanske man ändrar uppfattning. ;)
av V60ccsummum
joel80 skrev:Var hörde du det?
Märkligt om de som fått offert inte fått reda på det.. Offerterna borde ju gälla tills sitt slutdatum...?

Har hört det från 2 olika handlare. Å va som gäller S80 vet jag inte för de var aldrig tal om den.
av Jonas68
Jag har idag en CX70 -13 som tjänstebil (7,5 basbelopp) och ska lämna tillbaka den i juni. Frågan är vad Volvo tänker sig att jag ska välja för ny bild då? Tänker de sig att man ska välja V90 (som jag förstått kommer bli dyrare och kommer den ens kunna levereras i juni) eller tänker de XC60 som känns som en mindre bil. Någon som vet eller har någon info/tips?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Jonas68 skrev:Jag har idag en CX70 -13 som tjänstebil (7,5 basbelopp) och ska lämna tillbaka den i juni. Frågan är vad Volvo tänker sig att jag ska välja för ny bild då? Tänker de sig att man ska välja V90 (som jag förstått kommer bli dyrare och kommer den ens kunna levereras i juni) eller tänker de XC60 som känns som en mindre bil. Någon som vet eller har någon info/tips?
Spontant tänker jag att du blir en XC60 Classic-kund. Men frågan är ju om man vill. Det enda som kommer vara halvfräscht då är ju VEA T6 AWD
av Daniel73
Jonas68 skrev:Jag har idag en CX70 -13 som tjänstebil (7,5 basbelopp) och ska lämna tillbaka den i juni. Frågan är vad Volvo tänker sig att jag ska välja för ny bild då? Tänker de sig att man ska välja V90 (som jag förstått kommer bli dyrare och kommer den ens kunna levereras i juni) eller tänker de XC60 som känns som en mindre bil. Någon som vet eller har någon info/tips?
Passat, mondeo, superb.

Eller en V60 kanske?
En ny V90 tänker de nog att du ska välja :P Om du nu kan tänka dig 150-190 diesel hästar med manuell låda och tygklädsel för det kommer garanterat gå in på under 7,5 basbelopp
av Daniel73
simonhalmstad skrev:En ny V90 tänker de nog att du ska välja :P Om du nu kan tänka dig 150-190 diesel hästar med manuell låda och tygklädsel för det kommer garanterat gå in på under 7,5 basbelopp
Om dom nu finns som MY17
Inte omöjligt att det är mer exlusiva versioner som säljs i början.
Jag gissar att dom enklare versionerna dyker upp som MY18.

Det är ju först nu som xc90 momentum finns att beställa.
av Niclas
Daniel73 skrev:
simonhalmstad skrev:En ny V90 tänker de nog att du ska välja :P Om du nu kan tänka dig 150-190 diesel hästar med manuell låda och tygklädsel för det kommer garanterat gå in på under 7,5 basbelopp
Om dom nu finns som MY17
Inte omöjligt att det är mer exlusiva versioner som säljs i början.
Jag gissar att dom enklare versionerna dyker upp som MY18.

Det är ju först nu som xc90 momentum finns att beställa.
Jag tror nog de riktar in sig på helt olika kundgrupper mellan XC90 och V90 lanseringen i Sverige. XC90 till de "rika" i början och V90 tjänstebilar :)
av Daniel73
Beror väl på hur mycket premium dom har för avsikt att vara.

6000 mån känns bra månadspris f&o[…]

Jag fick information om att intervall oljebytet p&[…]

Styrservo V70 2010

Det finns en tryckgivare på servon som g&ari[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har […]