Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kråkankrax
Hej!

El bakluckan fungerade fint när vi köpte bilen. Under någon månad ökade problemet från att det hände någon enstaka gång till att det nu är permanent. Luckan stannar halvvägs när man stänger på knappen. Jag tänkte att det var något klämskydd men är nu inne på att det är någon hastighetsgivare eller momentgivare. Om jag avlastar/håller emot luckan när den stänger så går den hela vägen. Det är ungefär som om den skulle gått för fort eller vara för tung så någon givare säger ifrån. Går det att efterspänna någon mothållsfjäder eller liknande? Eller måste jag byta ut någon 15kronors givare inne på volvoverkstad för 6000+moms??

Någon som varit med om detta förut?
av ChristerN
Hände så en gång på min bil när batteriet var kass. Då varnade den för låg spänning i displayen men det kan ju vara olika på lika års-modeller om den varnar eller inte.
Är det original-batteri? I så fall är det förmodligen dags att byta om tidigare ägare kört värmaren ofta utan att bry sig så mycket om laddningen efteråt.
av III
ChristerN skrev:Hände så en gång på min bil när batteriet var kass. Då varnade den för låg spänning i displayen men det kan ju vara olika på lika års-modeller om den varnar eller inte.
Är det original-batteri? I så fall är det förmodligen dags att byta om tidigare ägare kört värmaren ofta utan att bry sig så mycket om laddningen efteråt.
Då borde det gå att ha motorn på tomgång och se vad som händer? Funkar det då kan de ju vara batterirelaterat, funkar det inte något annat. Tänker jag fel?

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]