Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har någon hittat en kontakt som passar till 12 volt uttaget i baksätet? Det är ju så grunt att en "standard" kontakt lossnar väldigt lätt! Jag har frågat på Volvo (Sundsvall ) men de har inte någon kontakt som passar att sälja.
Hjälp mig! :!:
//Tommy
av Daddan
Det sitter väl en plastring nere i uttaget på din bil precis som på min. Tror det är ett petskydd, kolla om det är problemet. Jag har inte provat att ta ur den ännu.
Användarvisningsbild
av Loner
Nu blir jag brydd...

Jag har kört massor med mil med antingenmobilladdaren eller radiosändaren ipluggad därbak, och inga problem..

/L
Användarvisningsbild
av Svahn
Det finns en typ av kontakt för 12 volt som är mindre än cig-storleken, och till denna finns en övergång till "vanlig" storlek. Har råkat ut för att denna passbit/övergång blivit kvar i cig-uttaget när man drar ut den. Den ser ut som en plasthylsa.
Clas Ohlsson säljer denna typ, art.nr 25-79.Biten är röd i katalogen.
Kolla om det sitter en sådan kvar i ditt uttag.
Användarvisningsbild
av Tone
Tack för tipsen!
Upptäckte vig noggrann undersökning att det var två korta metalltungor längst inne i uttaget som måste fått en liten törn. Böjde tillbaks dem så var problemet löst! :D :D :D Det är nog mycket troligt att kontakten till kylboxen som har precis en sådan kontakt med adapterhylsa och därför är lite trubbigare har böjt metalltungorna.......

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]