Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Jag köpte nyligen en s40. Hör ljud från dämparna fram .
Och när jag tog isär dämparna ifram märkte jag att det inte gick att snurra på översta lagret utan våld.

Vad saknas? förutom lite rost verkar allt va helt. så funderar på om något saknas.?!

LÄNKTEXT
Användarvisningsbild
av andersbe
Jonas_latt skrev:Jag köpte nyligen en s40. Hör ljud från dämparna fram .
Och när jag tog isär dämparna ifram märkte jag att det inte gick att snurra på översta lagret utan våld.

Vad saknas? förutom lite rost verkar allt va helt. så funderar på om något saknas.?!

LÄNKTEXT
Lite dum fråga!!!, kullor saknas, skaffa en ny glid ring och montera, ett helvetes jobb, tallriken måste komma rätt!!!
Läs forum om fjäder etc. :-O)

Eller gå till skroten, slippa bytet, rent helvete!!!!
av Jonas_latt
andersbe skrev:
Jonas_latt skrev:Jag köpte nyligen en s40. Hör ljud från dämparna fram .

LÄNKTEXT
Lite dum fråga!!!, kullor saknas, skaffa en ny glid ring och montera, ett helvetes jobb, tallriken måste komma rätt!!!
Läs forum om fjäder etc. :-O)

Eller gå till skroten, slippa bytet, rent helvete!!!!
Tack för ett jätte bra svar..
Användarvisningsbild
av vetten
Lagret som du pratar om är väl nr 2 på sprängskissen och är väl inte speciellt svårt att byta, ur med det gamla gör rent och tryck i det nya var bara lite försiktig när du sätter dit det nya om det går trögt du få pressa på den yttre lagerbanan, sen se till att den övre fjäderskålen hamnar rätt i förhållande till fjädern.

Min far har också råkat ut för n&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]

Visa din semesterbil(d)

Då har ekipaget kommit till västkusten […]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, när[…]