Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av beke
caulfield skrev:hhhmmm jag la min best precis innan juldagarna ! vad har man för möjlighet att få med det ?
vi hade tidigare tjatat om vinterdäck på köpet ! han borde ju vetat
Tycker du skall försöka avbeställa om säljaren inte kan hjälpa dig, det kan vara värt ett försök!
https://www.motormannen.se/radgivning/k ... stallning/
det gäller att ha lite tur eller vänta ut olika rabatter som man vet kommer och går, återförsäljarna vet inte själva vilka kampanjer som volvo kör och när. När jag beställde min kommande xc70 i november var det design paketet som var rabatterat, dagen innan jag skulle skriva på dök det upp på volvos "bygg din bil" att även voc ingick gratis så jag hade tur där och fick den utan kost. Lade också till Erakir 19" för 23000, veckan efter kostade de 16000 men istället försvann rabatten på design paketet och voc...
av valln
caulfield skrev:hhhmmm jag la min best precis innan juldagarna ! vad har man för möjlighet att få med det ?
vi hade tidigare tjatat om vinterdäck på köpet ! han borde ju vetat
Säljaren ja, klart han visste eller förstod att den årliga kampanjen skulle komma.
Det är därför man försöker att byta bil så sällan som möjligt. Tråkigt är det i vilket fall.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Förra 1 år sedan var det vinterhjul & dragkrok på köpet, men de säljer väl för bra detta året så de inte behöver skicka med dragkrok också.
Användarvisningsbild
av Perra83
Vill ni verkligen ha dom vinterfälgarna och däcken som ev. ingår? Sällan som dom faller mig i smaken. Ja betalar hellre och får det som ja vill ha.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Perra83 skrev:Vill ni verkligen ha dom vinterfälgarna och däcken som ev. ingår? Sällan som dom faller mig i smaken. Ja betalar hellre och får det som ja vill ha.
Sålde dom som ingick för 8000:- så helt fel är det ju inte o få med även om man inte vill ha dom....
Användarvisningsbild
av Krollspell
Bosse78 skrev:
Perra83 skrev:Vill ni verkligen ha dom vinterfälgarna och däcken som ev. ingår? Sällan som dom faller mig i smaken. Ja betalar hellre och får det som ja vill ha.
Sålde dom som ingick för 8000:- så helt fel är det ju inte o få med även om man inte vill ha dom....
Ja lr så kan man lägga till 4 000 kr och välja 18" osv. osv. Det var inga problem. Inga problem heller att välja med lr utan dubb.

En bra kampanj som det bara är och tacka och ta emot.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det verkar i princip alltid finnas någon kampanj som gör att man kan spara runt 10kkr mot listpris. Vinterdäck på köpet, fri service i tre år, gratis metallic eller voc på köpet är ju några av dom exemepel jag sett de senaste tre månaderna. Alltid är det något, typ. Nästan lite retsamt att de skall hålla på så, känns ju som man skulle bli blåst om man köper en bil under de få veckorna det inte är någon kampanj snarare än att man skulle spara 10kkr när det är någon kampanj.
av dieselanddust
Jag har en offert liggande som jag tänkt acceptera på Måndag. Hade grym tur nu då med däcken, jag ringde säljaren och han plockade in den rabatten direkt. Conti dubbade var det för min del. Det gör ju faktiskt lite skillnad på priset när däcken försvinner och jag hade också lite flyt med att det var en drive på metallic för 0 kr innan nyår vilket jag också fick med i offerten. Generellt så känns det som det pumpas ut bilar nu från Volvo med bra kampanjer för att hålla försäljningen hög innan det stora bytet av modeller sker.
Användarvisningsbild
av Krollspell
MartinS skrev:Det verkar i princip alltid finnas någon kampanj som gör att man kan spara runt 10kkr mot listpris. Vinterdäck på köpet, fri service i tre år, gratis metallic eller voc på köpet är ju några av dom exemepel jag sett de senaste tre månaderna. Alltid är det något, typ. Nästan lite retsamt att de skall hålla på så, känns ju som man skulle bli blåst om man köper en bil under de få veckorna det inte är någon kampanj snarare än att man skulle spara 10kkr när det är någon kampanj.
Ja lite så, men att det varit extra många kampanjer nu beror garanterat på att bilmodellerna sakta fasas ut, går mot slutet av sin livscykel och en del vart t o m Classic. Att hålla liv i gamla modeller som S80/V70 men även S/V60, XC60 osv.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]