Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gilgamesh
Hej

Har lite problem med att få igång bilen, en S60 2.5T 2004, vrider om nyckeln allt lyser som det ska, men när jag ska starta så klickar det bara, första tanken var såklart batteriet då detta hänt tidigare, batteriet byttes för ett litet tag sedan, testade då med en jump starter som jag använt tidigare men samma fel, testade även med startkablar från en annan bil och då startar den nästan men ändå inte...så jag undrar ifall batteriet måste bytas ut eller om det är något annat som spökar? generatorn? Tack!
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Gilgamesh skrev: ok, är den lätt att komma åt? bild? tack!
Startmotorn sitter under insuget, dvs. framtill på motorn (mot växellådan). Vet dock inte om den är lätt att komma åt. En liten spegel kanske kan vara till hjälp för att titta på kontakterna.
av pisu00
När jag skall starta min S60 2,4T år 2002 så klickar det så länge jag håller startnyckel vriden, får flera felmeddelanden som tex bromsfel, airbag fel och saker fungerar ej som tex bakluckeöppning, hellyset och vindrutetorkarna går otroligt sakta, har bytt till nytt batteri, kan någon ge tipps på vad det är som händer?

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]