Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Kan också hålla med om vinkeln.. Man behöver inte ha helt spikrak.. Men så där stor vinkel känns bara fel/dumt. I övrigt gillar jag hur den ser ut.. Även om nog det krävs lite tid för att vänja sig helt. :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Tycker alla mockups som P210 länkade till tidigare hade en vettig lutning på bakrutan, framförallt den längst till vänster:
Bild
av Sharkbait
Amli skrev:Alla modeller som släpps efter det har design fått gå före funktion. Hade detta varit ett absolut måste hade verkligen inte framför allt V60 legat så högt upp i försäljningssiffrorna. Det är ju inte direkt att det saknas alternativ i klassen...

Vad har köparna av V60 för val? Volvo vill vara premium. Har Audi A4, BMW 3-serien eller Mercedes C200/CLA bättre utrymme i bagaget eller är det lika illa som i V60?

Se bara när V40 ersatte C30, S40 och V50. Äger man en V50 och skall byta bil så är V40 en mycket mindre bil än V50. Då får man gå upp till en dyrare V60 istället.
av wetterstrom
tror den kan bli rätt cool med mörkare lack med tonade rutor o schyssta fälgar , har aldrig gillat vitt på bilar ser förjävligt ut i mina ögon
Användarvisningsbild
av grillchips
Sharkbait skrev:
Amli skrev:Alla modeller som släpps efter det har design fått gå före funktion. Hade detta varit ett absolut måste hade verkligen inte framför allt V60 legat så högt upp i försäljningssiffrorna. Det är ju inte direkt att det saknas alternativ i klassen...

Vad har köparna av V60 för val? Volvo vill vara premium. Har Audi A4, BMW 3-serien eller Mercedes C200/CLA bättre utrymme i bagaget eller är det lika illa som i V60?

Se bara när V40 ersatte C30, S40 och V50. Äger man en V50 och skall byta bil så är V40 en mycket mindre bil än V50. Då får man gå upp till en dyrare V60 istället.
Vi har en V50 och rent estetiskt skulle jag helst vilja byta till V60 men storleksökningen är såpass liten i jämförelse att det inte är värt det i min bok. Och för nästan samma peng kan man få en XC60 varpå vi siktar på en sådan istället.
av Amli
Sharkbait skrev: Vad har köparna av V60 för val? Volvo vill vara premium. Har Audi A4, BMW 3-serien eller Mercedes C200/CLA bättre utrymme i bagaget eller är det lika illa som i V60?
Alla ovan nämnda tyskar har markant mycket bättre utrymme än V60.
av Yaniz
grillchips skrev:Tycker alla mockups som P210 länkade till tidigare hade en vettig lutning på bakrutan, framförallt den längst till vänster:
Bild
Den bruna mockupen (nr 2 fr vänster) har enligt mig den klart finaste formgivningen. Rena, minimalistiska drag utan överarbetning.
av Amli
Jag tror att V90 kommer se väldigt mycket bättre ut irl så jag tror inte att man ska vara för snabb med att såga den. På bilden ser den åtminstone inte lika baktung ut som S90 tycker jag.
av Sharkbait
Amli skrev:
Sharkbait skrev: Vad har köparna av V60 för val? Volvo vill vara premium. Har Audi A4, BMW 3-serien eller Mercedes C200/CLA bättre utrymme i bagaget eller är det lika illa som i V60?
Alla ovan nämnda tyskar har markant mycket bättre utrymme än V60.

1. Kan även det lägre priset ha någon avgörande anledning till försäljningen av V60?

2. Vad säger antal liter om ett utrymme? Någon som vill skryta/sälja om hur "stort" deras utrymme är gör det i liter, inte hur deras utrymme är utformat. Det som är intressant är hur utrymmet är utformat. Vad det är för vinklar på baksätet, sidorutorna, bagagelucka, hjulhus eller höjd på golvet.

V60 430 liter
Audi A4 505 liter
Mercedes C/CLA Shooting break 490/495 liter
BMW 320 495 liter
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 34
Halvljus