Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Men Kristian Elvefors, vd Volvo Cars Sweden säger i TekVärld att 90-serien ska bli list-etta, att den ska erbjudas för 7,5 basbelopp, han säger att allt annat än detta vore självmord i Sverige.

Och nu tar upp upp skoda som alternativ, men på tjänstebilsparkeringen står ju förutom V70/xc70, passat, bmw o audi. Om volvo prisar ut sig blir det nog bara flera av dem
Du kommer att få betydligt mer välutrustad passat än v90 för samma pengar.
Billigaste v90 blir säkert under 7.5 pbb men utrustning och motor?

Jag är övertygad om att v60 i välutrustat skick blir berydligt vanligare än v90.

Vi får väl väcka tråden till hösten då lanseringskampanjerna är över och se hur det blir.
Daniel73 skrev:
Sharkbait skrev:Skall Volvo V60 ersätta dagens V70 fast V60 blir mindre?!!?
Marginellt mindre än V70... Fram till b-stolpen blir måtten mycket snarlika V90. Sedan återstår att se hur det fördelar sig mellan baksäte och bagage.

Det stuvas om rejält nland modellerna.
70 försvinner och ersätts av större 90 och mindre 60

Vad man kan läsa sig till så skall nya V60 konkurrerar mot Audi A4, BMW 3-serie och Mercedes C-klass.

Alltså ersätter V90 dagens V70. Enda anledningen jag kan se att dagens V70 ägare skulle gå ned till V60 istället för V90 är för att V90 kommer bli ruskigt dyr med vettig utrustning och motor.
Daniel73 skrev:Du kommer att få betydligt mer välutrustad passat än v90 för samma pengar.
Billigaste v90 blir säkert under 7.5 pbb men utrustning och motor?

Jag är övertygad om att v60 i välutrustat skick blir berydligt vanligare än v90.

Vi får väl väcka tråden till hösten då lanseringskampanjerna är över och se hur det blir.
V90 kommer att få samma syndrom som premium tyskarna. Alla vill äga premium. Äga rätt märke men mindre utrustning. Tyg istället för skinn. Mindre motor. Det är vad vanligt folk får när de köper premium men de äger en premium bil.
Sharkbait skrev:. Alla vill äga premium. .
Nej, inte i sverige, här är inte premium något svesnkarna vill ha, 5-serie, E-klass, A6 ligger och harvar nere på 20:e platser i försäljning och premium är i princip helt marginaliserat.

Svenskar vill ha rymliga, praktiska och rejält utrustade bilar och därför ligger V70, XC70, Passat osv i toppen.

Det är väl det som är volvos utmaning, ska man lämna sveriges lilla marknad och gå all in på Kina o USA där det finns premiumkunder,
av Verdi
VolvoB20 skrev:
Sharkbait skrev:. Alla vill äga premium. .
Nej, inte i sverige, här är inte premium något svesnkarna vill ha, 5-serie, E-klass, A6 ligger och harvar nere på 20:e platser i försäljning och premium är i princip helt marginaliserat.

Svenskar vill ha rymliga, praktiska och rejält utrustade bilar och därför ligger V70, XC70, Passat osv i toppen.

Det är väl det som är volvos utmaning, ska man lämna sveriges lilla marknad och gå all in på Kina o USA där det finns premiumkunder,
Priset sätter sina begränsningar för många också. Företagen, som står för en väldigt stor andel nybilsköp, sätter ofta snäva PBB-gränser och då blir valet ofta mellan en välutrustad Volvo/Passat eller en basutrustad BMW/Mercedes. Då är det klart att många väljer Volvo/Passat. Men nog skulle många av de hellre velat ha en välutrustad premiumbil om de haft råd eller fått tillåtelse av sin arbetsgivare.

Kvar blir då de som har väldigt gott ställt och/eller är tillräckligt intresserade för att göra en ekonomisk uppoffring. De är inte så många men de finns.
av Verdi
Sharkbait skrev:
Daniel73 skrev:
Sharkbait skrev:Skall Volvo V60 ersätta dagens V70 fast V60 blir mindre?!!?
Marginellt mindre än V70... Fram till b-stolpen blir måtten mycket snarlika V90. Sedan återstår att se hur det fördelar sig mellan baksäte och bagage.

Det stuvas om rejält nland modellerna.
70 försvinner och ersätts av större 90 och mindre 60

Vad man kan läsa sig till så skall nya V60 konkurrerar mot Audi A4, BMW 3-serie och Mercedes C-klass.

Alltså ersätter V90 dagens V70. Enda anledningen jag kan se att dagens V70 ägare skulle gå ned till V60 istället för V90 är för att V90 kommer bli ruskigt dyr med vettig utrustning och motor.

Det där med att "nu ska Volvo bli premiummärke" har jag läst om i 20+ år. Lättare sagt än gjort. Audi kan väl sägas ha gjort den klassresan så visst går det. Men lätt är det inte och det tar tid att ändra folks uppfattning.
Verdi skrev:Priset sätter sina begränsningar för många också..

Också ?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Vad förutom priset sätter begränsningar? Jag vet ingen som inte skulle välja en ny bekväm, rymlig, välutrustad, miljövänlig snabb och snål premiumbil om de skulle vara det absolut billigaste alternativet vid bilbytet, oavsett om det är privat eller företagsköp.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Jag fick information om att intervall oljebytet p&[…]

Styrservo V70 2010

Det finns en tryckgivare på servon som g&ari[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har […]

Ser att du har en 2021, och då har du bara &[…]