Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
Färgstark skrev:
Hilmer skrev: Och stänkskydden ska vara svarta, att ha dom i bilens färg ser för hemskt ut i mina ögon!
Taskigt läge... har svart bil ;)
Svart undantaget så klart, tror nog budskapet gick fram ganska bra ändå! ;)
av osla
Lucif3r skrev:Fram är ett måste.
Bak är bra att ha, men inte livsviktigt så länge bakrutetorkaren fungerar bra :)

Lackade eller ej beror på bil och färg. Smaksak.

lackade är inte bra, för dom kommer få stryk, dom tar i nån kantsten, isklump eller vad som helst. och med lackade så kommer färgen släppa och det ser för jävligt ut
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har lackade stänkskydd och än så länge sitter färgen kvar men jag var väldigt noga när jag gjorde rent dom och förberedde dom för målning tvättade som bara den med thinner sen på med plast primer låt det torka en halvtimme, sen på med billaken och tillslut på med 2k klarlack. Det var även riktig billack ingen vattenbaserad skit.
av llesrof
Vi som kör bakom dig tycker att du skall ha stänkskydd. För ett par år sedan var jag snäll och släppte in en Citroën i en lucka framför mig på en 100-sträcka. Som tack fick jag ett stenskott som spräckte min vindruta. Det kostade mig 2500:- Hade den bilen haft stänkskydd hade jag förmodligen aldrig fått det där jävla stenskottet.
Användarvisningsbild
av joel80
Stänkskydd absolut.. både för den egna lackens skull och för medtrafikanter.. och både fram och bak.
Att inte spruta så mycket skit på den bakom och att vi minskar risken för stenskott för varandra gör att jag tycker man borde ta tillbaka lagen om stänkskydd. Nackdelen, och troligen stor anledning att bilar inte levereras med det är väl att det ger högre vindmotstånd och några milliliter högre förbrukning.

Har satt på bak på min nya V60 som jag hittade begagnade i nyskick och beställt dom främre så dom är på väg..
Användarvisningsbild
av joel80
Du svängde ju in så nära efter att du kört om! ;)
av Färgstark
llesrof skrev:ett stenskott som spräckte min vindruta. Det kostade mig 2500:-.
Dom kan ju komma från sidan med. Carglas lagar gratis med flertalet försäkringsbolag (om man har glas)

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det