Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bal000
Hej!

Jag är inne på att köpa mig och damen en XC60. Vi är villiga att lägga 200K och har nu hittat en d4 Diesel -13 som gått runt 13.000 med AWD, Momentunm, Dynamic Edition, drag, sommar och vinterdäck,tonade rutor etc. Den ser riktigt bra ut helt enkelt.

Jag har fått ner priset på den till 208K, så min fråga är nu:

Är det idiotiskt att köpa en bil för så mycket?!?!
Den har ju gått ganska långt tycker jag, och är det rimligt att lägga 200K på den?

Är helt kluven för vi vill ha en SUV men samtidigt ha kvalitén som volvo besitter. Vi har kollat lite på Kia Sportage och Nissan Qashqai men de känns så plastiga invändigt och känns inte alls lika exklusiva som XC60:n.

Den här D4 är bra mycket billigare än de andra med samma utrustning som ligger ute nu.
Kom gärna med tips och råd och era tankar, skulle verkligen uppskatta det!

Tack på förhand!

Mvh Daniel
Användarvisningsbild
av Momentum
Bal000 skrev:Hej!

Den här D4 är bra mycket billigare än de andra med samma utrustning som ligger ute nu.
l
Jaha - varför är den det då? - Vem är det säljer - privat - Bussiga Berras Bra Bilar - eller?
av Bal000
Momentum skrev:
Bal000 skrev:Hej!

l
Jaha - varför är den det då? - Vem är det säljer - privat - Bussiga Berras Bra Bilar - eller?
Jag har jömfört med andra som ligget ute med samma miltal och årsmodell och de ligget 20,000 dyrare. Varför? Ja det beror nog på vem som säljer och säljarens vilja att bli av med bilen.

Det är ett företag som säljer ...
Användarvisningsbild
av Perra83
Är den svensksåld och kan du få fram tidigare ägare?

Du vill troligtvis inte att den ska vara krockad i USA och sedan renoverad i öst och körd hit till Sverige. En D4 är kanske mer för oss i Europa men ändå.
av Bal000
yes den är svensk-såld och det är endast 1 tidigare ägare och 3 st svenska firmor vilket kan tyckas lite märkligt?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Se till att få bra "garantier" från säljaren. Det finns inga nybilsgarantier och inte många mil kvar på maskinskada från ditt försäkringsbolag vid de milen heller. Kolla upp lite sånt. Andrahandsvärdena kan vi ju inte göra något åt, vill man åka det man vill... Idag är ju en offert på kampanjad nybil ganska lockande.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Många som köper begagnad xc60 efterfrågar awd och automat därför kan man göra klipp på de som har manuell låda och framförallt de med fwd. Kan man tänka sig att vara utan automat och awd kan man spara en hel del i inköpspris.
av JE Jr
3st Svenska firmor; vet du vilka det är?

Är det en bil som typ gått som tjänstebil på Volvo så har den nog stått på Volvo Bil Gbg som första ägare gissar jag, och sen troligen sålts till en handlare ute i landet, sen privat och sen till din handlare där den står nu.
Användarvisningsbild
av Perra83
JE Jr skrev:3st Svenska firmor; vet du vilka det är?

Är det en bil som typ gått som tjänstebil på Volvo så har den nog stått på Volvo Bil Gbg som första ägare gissar jag, och sen troligen sålts till en handlare ute i landet, sen privat och sen till din handlare där den står nu.
Låter rimligt.
av JE Jr
Mm, Mamma o pappa hade en S60 -03 förut som hade gjort den resan.

Men kanske gäller de flesta företagsbilar även utanför Volvosfären? Har inte så stor koll på hur tjänstebilar fungerar...

I vilket fall, det behöver inte vara nåt skumt med 3företag som ägt bilen.

Har också samma problem med att det fungera[…]

AC-rem V50 1.8F -09

Hej min AC-rem håller på att gå […]

Jag lånar denna tråd lite då jag[…]

Men är problemet med låg spänning […]