Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av börne
Lyssnar man på V8:or på Youtube så hör man detta på en hel del filmer när dom trillar ner på tomgång så verkar ju vara vanligt. Men det låter ju inte så kul med en vissla på tomgång, kan ju inte vara meningen, men skumt ingen vet vad det beror på!?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
ni kan va lugna även T6an låter så när man startar den kall :)
Användarvisningsbild
av Krollspell
LazerHawke skrev:ni kan va lugna även T6an låter så när man startar den kall :)
Samma där, en ny frisk T6 lr V8 låter inte så.
av least
MIn V8 viner inte på tomgång, så det är inget fabriksljud. Kanske ett tilläggspaket? :)
Användarvisningsbild
av Krollspell
least skrev:MIn V8 viner inte på tomgång, så det är inget fabriksljud. Kanske ett tilläggspaket? :)
:D
av AWDvolvo
Lånar denna tråd också då jag inte fått svar på min fråga ännu..

Sitter och funderar på ett par nya sommarfälgar till s80n!
Fastnade verkligen för 19'' Bor fälgarna! :)

Känns inte som om jag förstår mig på alla olika svar här och andra forum/trådar, vart väldigt förvirrande! :???:
Så min fråga är om ett par 19'' Bor fälgar skulle passa min s80 2007 med four-C? Funkar den kombinationen? Tar däcken i någonstans, ex. hjulhuset?
Stämmer det verkligen att dessa fälgar endast passar på r-design/sportchassi? Ser bilen konstig ut med dessa fälgar, förhöjd eller liknande?

Stämmer det här?

" VARNING 19-tums hjul får aldrig användas på bilar som inte är utrustade med tillvalen R- design eller Sportchassi.
Användandet av 19-tums hjul på bilar med standardchassi medför en säkerhetsrisk, risk för vagnskador och försämrar bilens köregenskaper. "

Har nämligen hittat ett par (original) begagnade Bor fälgar och Balius fälgar (18'') som båda är i ett gott skick!
Har ni andra förslag på fälgar till min s80 så skulle jag uppskattade det!

Annars finns det replikor i 18'' Bor som jag funderat på....men på dessa fälgar ser man rakt av på färgen att det är replikor vilket inte är så kul!

Tacksam för snabba svar! Funkar Bor fälgarna på min bil så slår jag till redan nu på Måndag! (D)

(H) (H) (H) (H)
av JE Jr
Okej, jag får ta tillbaka mitt uttalande om att alla viner :) men det är väldigt vanligt, och inget vad jag har märkt något mer än en kosmetisk grej. Simon: din viner också va?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det låter lite grann men inte så mycket som i videon tycker jag, volvo borde veta vad det är för något de har ju fortfarande några exemplar av s80 V8 kvar i sin vagntestpark. Men det är en fantastisk bil ska inte va någon fara att köpa en som rullat långt. Finns ovanligt lite S80 V8 på blocket just nu känns som de blir färre och färre, kanske blir lite fler sen när folk byter in dom till nya S90
Användarvisningsbild
av Krollspell
Spoiler »
Nej bilen blir inte högre och ser definitivt inte konstig ut. V8:orna har dessutom större bromsskivor än övriga modeller och då funkar det ännu bättre utseendemässigt. Många sätter 19-20" fälgar på en standardvolvo, tyvärr ser då bromsskivorna nästan fånigt små i förhållande till fälgen.

Det är fortfarande samma rullomkrets på 19" hjulet, dvs samma höjd däck+fälg som t ex med 18".
av JE Jr
Krollspell skrev:
Det är fortfarande samma rullomkrets på 19" hjulet, dvs samma höjd däck+fälg som t ex med 18".
Nej tyvärr är det inte det, iallafall inte om man kör Volvos rekommenderade dimension 235/40R19. För nyare S80 rekommenderar Volvo 235/40R18 på 18" dvs bara fälgstorleken som skiljer.

(På bilen ifråga gäller 245/40R18, vet inte varför man bytte till smalare däck på senare årsmodeller...)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Doktorns 945 ltt -97

Då var det dags för en service igen. Mo[…]

EX60

Och jag säger: Detta är en elbil fr&ari[…]

Har du ingen reset knapp på blinkersspaken? […]

C70 T5 cab 2001 med startproblem