Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spalle
Hej och gott nytt år!

Jag är på gång att köpa en V60 -13 men kan inte hitta info om denna bil har Isofix i baksätet. Väntar snart mitt första barn så Isofix har blivit en viktig detalj nu, tidigare har r-design och sportchassi varit det mest intressanta :)

Min fråga är nu:
Har alla V60 Isofix som standard i baksätet eller går det att installera det i efterhand om det ej finns monterat idag? Hittar ingen info om detta på nätet.

Mycket tacksam för er hjälp!

//Alex
Användarvisningsbild
av amullo
Osäkert, men min -14 med barnsäte i baksätet har isofix. Kan kolla kollegans -14 prefacelift med värmesäte på måndag.
av spalle
Skulle vara mycket snällt om du vill undersöka kollegans med :) ska även ringa Volvo när de öppnar igen.

Tack för hjälpen!

//Alexander
Användarvisningsbild
av Perra83
Kan kolla om nån timme. Ska lägga klart ett golv nu.
Fram sitter det nå öglor på passagerarsidan nere vid golvet med plastskydd på. Men bak är ja osäker. Ska det sitta mellan dynorna på nå vis plus öglor nere på framstolarnas fästen i golvet?
av spalle
Perra83 - det stämmer, tror det ska vara som 2st öglor mellan sittdynan och ryggstödet.

Tack så mycket för hjälpen! Och lycka till med golvet :)

//Alexander
Användarvisningsbild
av joel80
Vår V60 från 2012 har isofix.
Det är en Summum med driver support.. Men jag tror det är standard.
av Lövet
Isofix bak är standard på V60
av spalle
Tack alla för snabba svar samt info!

Låter perfekt att det är standard!

//Alexander
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk