- fre 01 jan 2016, 12:32
Men det står ju exakt vad det är för tryck i varje däck. Går det om det inte sitter en i varje däck?
Moderator: Moderatorer
Funk skrev:Så vitt jag vet har alla XC90N system utan givare, det var inte lång tid man körde med givare alls (utom för USA där det funnits länge).Alla XC90N HAR givare/sensorer i hjulen.
Annars är det jättelätt att kontrollera på alla Volvo, är ventilen av metall med ringmutter så sitter det givare i hjulen, är ventilen av svart gummi så mäts det via ABS..
/Thomas
sura56 skrev:Man lär så länge man lever, du har helt rätt.. XC90har en ny version av systemet (dTPMS) där ventilerna och givarna är helt annorlunda en de gamla. Alla andra modeller (av senare årsmodell) har iTPMS som läser med hjälp av ABS.Funk skrev:Så vitt jag vet har alla XC90N system utan givare, det var inte lång tid man körde med givare alls (utom för USA där det funnits länge).Alla XC90N HAR givare/sensorer i hjulen.
Annars är det jättelätt att kontrollera på alla Volvo, är ventilen av metall med ringmutter så sitter det givare i hjulen, är ventilen av svart gummi så mäts det via ABS..
/Thomas
Och det går INTE att se det på ventilen, mina ventiler är svarta och är av gummi.
sura56 skrev:Ser ut som man under 2015 gick över till att använda iTPMS påAtt V60 TE behåller givarna visste jag, det har tydligen med elarkitekturen att göra...däremot tog jag för givet att man körde via ABS-kransarna även på XC90, vilket då var fel.
dom flesta modeller utom nya XC90 och V60 Plug-in Hybrid/Twin Engine
Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]
https://aeromotors.se/kataloog/article/7163682/p-8[…]