Jag bytte på min 745 GLT -88B för något år sedan också. Det skiljer på kondensorn runt -90 års modell, jag har den äldre modellen
utan givare i kondensorn. Det var problem med att lossa nipplarna, sågade av röret till kondensorn (kondensorsidan) och tog bort kondensorn så det blev mer plats att jobba. Knackade med hammare och mothåll och ordentliga verktyg (ej skiftnyckel) så funkade det. Det sitter 4 st gummifästen som håller kondensorn, alla hade släppt i vulkningen så kondensorn "hängde" i rören endast. Den gick att dra rakt upp. När systemet varit tömt en tid bildas det fukt i systemet och är inte torkfiltret bytt på länge bör man byta det också. Till denna äldre typ är det svårt att skaffa nytt torkfilter, fanns bara den nyare typen som i.f.s passar, men den saknar lågtrycksnippel (som sitter i kondensorn på den senare typen) så det blev svårt att fylla systemet. Jag köpte gas här
http://envirosafe.se/ och fyllde systemet själv. Köpte även en burk med torkmedel eftersom jag inte fick tag i torkfilter med lågtrycksnippel. Fick även köpa en adapter eftersom min AC från början var fylld med R12 gas. Totalt köpte jag detta,
http://envirosafe.se/webshop/view/all-i ... gds-kit-ac
http://envirosafe.se/webshop/view/retro ... -tillbehor
http://envirosafe.se/webshop/index/torkmedel
Och då nya o-ringar och "vibrationsdämpare Trelleborg typ A" fästen till kondensorn. AC-n har funkat kanon sedan dess (2 - 3 år?) och funkar fortfarande. Glöm inte att ha koll på att fläkten framför kylaren fungerar. Utan den kan trycket i AC-systemet bli så högt i en bilkö en varm sommardag att det brister i slang, rör eller kondensor.
Kolla instruktionsvideon, läs på det som finns att läsa och ha en fullständig koll på
hur mycket gas du ska fylla i, så funkar det.
Mvh
Lennart