Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

5cylindrar skrev:Jag undrar också vad som ligger bakom kommentaren från säljaren om att "husvagnsdragare ej väljer nivåreglering"?
Personligen säger jag precis tvärtom. Men jag är ju köpare och användare, inte säljare. Så jag får ju själv leva med beslutet. Det behöver inte säljaren.
apersson850 skrev:
5cylindrar skrev:Jag undrar också vad som ligger bakom kommentaren från säljaren om att "husvagnsdragare ej väljer nivåreglering"?
Personligen säger jag precis tvärtom. Men jag är ju köpare och användare, inte säljare. Så jag får ju själv leva med beslutet. Det behöver inte säljaren.
Kan bara hålla med
Enl min ÅF skall draghöjd mätas vid max kultryck. Jag misstänker därmed att XC70 med nivåreglering får olika draghöjd beroende på om bilen har standardchassi eller sportchassi. Det skulle då kunna vara så att man inte kan jämföra en XC70 med standardchassi och nivåreglering med ett sportchassi utrustat med nivåreglering. Det är olika konfigurationer helt enkelt. Troligen sjunker en bil med sportchassi inte ihop lika mycket som en bil med standardchassi vid max kultryck trots att båda har nivåreglering.

Är det någon som vet om man använder sig av precis samma artikelnummer på nivåmaterna på ett sport respektive standardchassi? Om det är precis samma dämpare så blir jag lite förbryllad. Om det är olika produktnummer så skulle min teori ovan kunna hålla.
Men om man har nivåreglering måste man mäta draghöjden efter det att man har kört ett tag. Hänger man bara på ett släp så sjunker bilen. Returen kommer efter en stunds körning.
Jag har kollat några gånger, genom att mäta höjden mellan däckets överkant och skärmens underkant, före lastning/tillkoppling, efter lastning/tillkoppling och sedan efter att ha kört en bit. Skillnaden mellan steg 1 och 2 är stor, men mellan steg 1 och 3 närmast obefintlig.

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]

Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]

Menar du temperaturen i kupén? Det är […]