Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mystiskt. Även om det är dålig kontakt så drar ju inte skyltbelysningen så mycket ström så det skulle bli sådan uppvärmning som du beskriver tycker man. Roligt att du hittade felet iaf. :D
jangustaf skrev:Jag har en S40 2010 hittar ingen säkring finns det någon?
Hej!

Vad har du för problem samt hur har du felsökt? Vet inte om de har en särskild säkring men det tar bara några minuter att kolla alla.

V50 och jag antar S40n får ibland problem med ärgade kontakter, kontakten mellan lampa och lampans fäste. Du skruvar ut lamphöljet med två torxskruvar ovanför nummerskylten. Kolla om det är fukt samt om kontakterna ser missfärgade ut, rengör med smärgelduk och beställ två nya om detta nu är problemet, byt lampor samtidigt med.

Här i denna kategori kan du posta nästa gång: http://www.jagrullar.se/forum/viewforum.php?f=31 men jag förstår din tanke och hoppas det löser sig för dig :wink:

EDIT:
TommyP86 skrev:Nix, kolla det kontaktstycket som beskrivs ovan, om det är ok har du säkert kabelbrott ca 1-2dm efter kontaktstycket som sitter på vänster sida i bagageutrymmet. (1-2dm in mot själva luckan.
Väl skrivet
Camel skrev:Mystiskt. Även om det är dålig kontakt så drar ju inte skyltbelysningen så mycket ström så det skulle bli sådan uppvärmning som du beskriver tycker man. Roligt att du hittade felet iaf. :D
Har det blivit något fel, fukt eller så, kan ju strömmen gå någon annan väg än genom skyltbelysningen.

Hade en Golf 3 en gång i tiden och den gick […]

Långtradare och trailerdragare i 90 &au[…]

Står det ingen märkning typ PP inpr&aum[…]

Om du tittar på Bxz-eller vad den nu heter, […]