Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JEEAA
Hej på er!

Min bil har börjat att bli svårstarad ibland. Bilen är en V70 170 hk-04. Har gått ca 11300 mil och är servad som den ska, dock så har inte servicelampan för 12000 mila servicen börjat lysa än, men jag misstänker att det är dax snart.

Ibland när den stått stilla någon dag, så får man "ugga" igång den och den startar då efter 5-10 sekunder. Sen går bilen perfekt resten av dagen. Ej svårstarad efter man slagit igen den.

Något som vet vad detta kan vara för fel? Är det skadligt för något när man "uggar" igång den?

Tack på förhand!
av volvoR+s60
undrar samma sak?? det är många som har samma problem.
tror att det kan lösas genom uppgradering???
av volvoR+s60
volvoR+s60 skrev:undrar samma sak?? det är många som har samma problem.
tror att det kan lösas genom uppgradering???
om vi nu tänker på samma sak :P Uggar??
av JEEAA
Med "uggar" menar jag att det tar en tar ett tag innan den startar när man vridit om nyckeln.

Kan det vara tändstiften? När jag startade bilen förut, så kom givetvis servicemeddelandet för 12000 mila servicen upp.
Användarvisningsbild
av greeeken
Säkert dåligt batteri
av JEEAA
greeeken skrev:Säkert dåligt batteri
Tack för svaret! Har kollat batteriet. Vatten och så finns det i det, men det kan ju vara dåligt ändå.

Någon som har något mer förslag?
av primouza
JEEAA skrev:
Tack för svaret! Har kollat batteriet. Vatten och så finns det i det, men det kan ju vara dåligt ändå.

Spridarrelät!

Har haft det felet på min bil.

Tog 8 verkstäder att hitta det, sen ringde jag en firma i Bromma som visste om det per telefon.

Tydligen ett halv-vanligt fel som inte volvo vill erkänna.

Relät kostar 251:- på bilia.
Användarvisningsbild
av greeeken
JEEAA skrev:

Kan ju vara en dålig cell i batteriet.
Men jag hade likande problem, till slut så la den av ,den startade inte alls.Det visade sig var abatteriet.
av JEEAA
greeeken skrev:
JEEAA skrev:

Kan ju vara en dålig cell i batteriet.
Men jag hade likande problem, till slut så la den av ,den startade inte alls.Det visade sig var abatteriet.
Efter att jag kollat batterivattnet, så har inte bilen varit trögstartad något mer. Kan tyvärr inte förklara vad jag gjorde :lol:
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]